1. Ceny jazdených áut sa zastavili
Rastový trend na trhu jazdených vozidiel sa po dvoch rokoch opäť zmenil. Pandémia nakrátko zastavila zdražovanie vozidiel, aby ich ceny následne vysoký dopyt v kombinácii s nedostatočnou ponukou opäť vyhnal nahor. Od apríla tohto roku sa však rast opäť zastavil.
Naznačujú to dáta spoločnosti Aures Holdings, prevádzkovateľa najväčšej slovenskej siete autocentier AAA Auto a Mototechna, podľa ktorej si ojazdené autá ponúkané na sekundárnom trhu už len držia hodnotu, ale nezvyšujú ju. Ich cenový priemer stagnuje na úrovni sedem a pol tisíc eur.
Podľa predajcov jazdených vozidiel, ale nastalo na tomto trhu viacero disrupcií, ktoré bude náročné ignorovať. V rámci cien inzerovaných jazdených áut sú tiež veľké regionálne rozdiely.
Napríklad v Bratislavskom kraji, kde sú ponúkané ojazdené autá tradične najdrahšie, ale sú zároveň aj najmladšie, sa ceny počas obdobia rastu dostali až takmer na dvojnásobok iných regiónov. Najnižšie ceny sú v Košickom kraji, zatiaľ čo najstaršie jazdené vozidlá sú v ponukách v Trenčianskom kraji.
Stagnáciu cien a dokonca aj mierne zlacnenie vozidiel potvrdzuje aj online predajná platforma Carvago. Podľa nej je však pokles cien len dočasný, hoci naznačuje, že ceny jazdených áut klesli za posledné tri mesiace vo viacerých krajinách Európskej únie.
Na Slovensku jazdené autá novšie ako päť rokov zlacneli o 7,9 percenta. Tie do desať rokov zlacneli o 3,7 percenta.