Spoločnosť McDonald’s prednedávnom ohlásila zmenu na kľúčových líderských pozíciách v rámci novej česko-slovensko-ukrajinskej štruktúry. Na novovytvorenú pozíciu Impact Director nastúpil nedávno Tomáš Myler, ktorý odišiel po štyroch rokoch pôsobenia v českej spoločnosti Lidl z pozície riaditeľa pre komunikáciu, public affairs a udržateľnosť. V rozhovore objasnil okrem iného výzvy, ktoré ho v čakajú, a hovoril tiež o tom, ako plánuje riadiť regionálne rozdiely pri nastavovaní komunikačných stratégií.

Odkedy ste na pozícii Impact Director v McDonald’s pre Českú republiku, Slovensko a Ukrajinu?

Nastúpil som začiatkom októbra 2023. Po takmer troch mesiacoch môžem povedať, že to bolo naozaj dobré rozhodnutie. Veľmi oceňujem skvelé tímy, ktoré v jednotlivých krajinách pôsobia a s ktorými denno-denne spolupracujem. Sú to tí najlepší profesionáli v odbore, pre ktorých je McDonald’s srdcovou záležitosťou. Som hrdý, že môžem byť súčasťou tohto tímu.

Vaša posledná profesijná zastávka bol teda český Lidl. Prečo ste sa rozhodli pre prácu v gastro sektore? A prečo v McDonald’s?

Posledné roky boli pre gastro podnikanie ako také veľmi kritické, nestabilné a nepredvídateľné, no McDonald’s nepoľavil v expanzii, inováciách a rozvíjaní predajných kanálov, čo ma naozaj veľmi fascinovalo. McDonald’s vnímam ako jednu z globálne najvýraznejších a najznámejších značiek. Je to dynamická spoločnosť so zameraním na zákaznícku skúsenosť, kvalitné produkty a silnú orientáciu na zamestnancov. Veľmi si cením spôsob, akým využíva svoj silný dosah na pomoc komunitám, ale napríklad aj transparentnosť v oblasti biznisu a komunikácie. Samozrejme, pozorujem aj silný potenciál značky pre rozvoj na českom, slovenskom a ukrajinskom trhu. Práve preto som sa rozhodol pre túto spoločnosť.

V čom spočíva úloha Impact Directora? Čo bude patriť k jeho agende?

Zastreším témy udržateľnosti, ESG, public affairs a DEI [Diversity, Equity, and Inclusion] pre Českú republiku, Slovensko a Ukrajinu. Chcem sa sústrediť na konsolidáciu všetkých troch trhov, ale aj na posilnenie externej komunikácie, zintenzívnenie komunikácie udržateľných krokov spoločnosti, nastavenie ESG stratégie a reportingu či na filantropiu. Najväčšou výzvou pre mňa bude jednoznačne nastaviť komunikačnú stratégiu reflektujúcu všetky lokálne špecifiká a potreby troch krajín, ktoré spadajú pod jeden regionálny trh. Dôraz budem klásť najmä na posilnenie vnímania McDonald’s ako značky, ktorá pozitívne ovplyvňuje komunity a planétu. Chcem sa podieľať na zlepšovaní firemnej kultúry a posilniť imidž spoločnosti ako renomovaného zamestnávateľa.

Aké konkrétne plány máte s McDonald’s v oblasti udržateľnosti?

V prvom rade si uvedomujeme, že ako jeden z popredných svetových lídrov v gastro segmente dokážeme vhodne zvolenými krokmi pozitívne vplývať na prostredie i na ľudí, kde pôsobíme, či už na globálnej alebo lokálnej úrovni. Jednou z významných oblastí, na ktorú sa budeme v najbližšej dobe zameriavať, je zavádzanie vylepšení vo forme obalových inovácií. Budeme však hľadať aj nové udržateľnejšie technologické a procesné riešenia, ktoré prispejú k postupnému znižovaniu uhlíkovej stopy pri prevádzke reštaurácií.

A čo ESG a filantropické projekty?

Sme súčasťou mnohých komunít a naozaj chceme byť dobrým susedom – pre nás to rozhodne nie je iba fráza. Preto budeme aj naďalej podporovať aktivity neziskovej organizácie Ronald McDonald House Charities, ktorá pomáha zabezpečiť blízkosť rodinám v slovenských nemocniciach. Rovnako sa zaväzujeme, že v čase nečakaných krízových situácií budeme poskytovať pomoc komunite, ktorá to bude potrebovať. Ja osobne vnímam vo vzťahu k ESG veľmi pozitívne aj naše upratovacie hliadky Trash Patrols, ktorých cieľom je udržiavanie čistoty nielen v blízkom okolí reštaurácií, ale aj v širšom okolí miest či regiónov. Našim cieľom je dlhodobo rozvíjať podobné aktivity, ktoré v konečnom dôsledku budú mať významný pozitívny vplyv na súčasné aj budúce generácie.

Na Slovensku poznajú našu značku tiež mnohé generácie aj vďaka legendárnemu futbalovému turnaju pre deti prvého stupňa základných škôl známeho ako McDonald’s Cup, ktorý práve tento rok oslavuje 25 rokov existencie. V rámci interných projektov sa budeme zameriavať na podporu profesionálneho aj osobného rozvoja našich zamestnancov prostredníctvom programu Skills For Life a udržiavať inkluzívne a príjemné pracovné prostredie.

Povedali ste, že by ste chceli lepšie prepojiť trojicu trhov, ktoré spadajú pod vašu divíziu. Ako to chcete docieliť?

Nastaviť celkovú komunikačnú stratégiu bude nielen výzva, ale aj veľká príležitosť učiť sa od seba navzájom. Vzniká tu totiž ideálny priestor na regionálne zdieľanie rôznych osvedčených nielen komunikačných prístupov. Teším sa na hľadanie správnych strategických a komunikačných prienikov, ktoré nám v každej krajine pomôžu ešte viac zviditeľniť značku cez nové projekty v jednotlivých krajinách, ale aj spoločne. Verím, že cez tieto projekty sa nám podarí ukázať, že podnikanie tejto svetoznámej spoločnosti u nás má svoj celospoločenský a hospodársky prínos.

Ako Impact Directora vás asi budú zaujímať aj skúsenosti zákazníkov spoločnosti. Čo zamýšľate urobiť, aby bola zákaznícka skúsenosť čo najlepšia?

McDonald’ s je príkladnou gastro spoločnosťou, ktorá to dokazuje najmä svojimi činmi a prístupom. Zlepšovanie zákazníckej skúsenosti je súčasťou jej DNA. Dokazuje to aj aktuálna štúdia KPMG, ktorá skúmala zákaznícku skúsenosť Slovákov a aj tento rok zostavila rebríček najobľúbenejších značiek. Som naozaj hrdý na to, že sme sa v rámci sektoru „Reštaurácie a rýchle občerstvenie“ umiestnili v top trojke. McDonald’s bude rozhodne pokračovať vo výstavbe nových reštaurácií s osvedčenými predajnými kanálmi, a zároveň hľadať ešte udržateľnejšie zariadenia a riešenia v rámci nášho celého podnikania, ktoré už vo veľkej väčšine aj na Slovensku patrí pod franšízový koncept.

Ako zabezpečujete kvalitu jedla a služieb? Chcete aj tu implementovať nejaké novinky?

Na čerstvosť surovín kladieme naozaj veľký dôraz a máme nastavené prísne kvalitatívne štandardy, ktoré celá sieť dodávateľov plne rešpektuje a dodržiava. Samozrejme, naším cieľom je neustále napredovať a zameriavať sa nielen na zlepšovanie ponuky jedál, ale aj služieb. Jednou z najobľúbenejších je služba McDelivery, vďaka ktorej si zákazníci na Slovensku už tretí rok objednávajú svoje obľúbené menu z pohodlia domova. Tento rok sme zaviedli aj ďalšiu novinku – službu MyOrder, ktorú zákazníci využívajú pri objednávaní jedla ešte pred vstupom do reštaurácie alebo priamo od stola v reštaurácii. Patrí k nej aj doplnková služba Zaparkuj a vyzdvihni, cez ktorú si môžu zákazníci naplánovať dokonca vyzdvihnutie svojej objednávky aj dve hodiny vopred. Po zaplatení ju zamestnanec reštaurácie prinesie zákazníkom priamo do auta na uvedené parkovacie miesto. Hľadáme rôzne riešenia, ktoré poskytujú zákazníkom väčší komfort pri objednávaní obľúbených jedál.

Aký je podľa Vás potenciál Slovenska? Je tu ešte priestor na expanziu?

Slovensko vnímame ako trh s veľkým potenciálom na rast a evidujeme tu aj dostatočnú kúpnu silu na to, aby sme ešte rástli. Sme silní najmä vo veľkých mestách a chceme byť k dispozícii všade tam, kde nás zákazníci chcú.

Plánuje teda McDonald’s v budúcom roku, prípadne v tých ďalších, expanziu v rámci Slovenska?

Na Slovensku sa tešíme veľkej zákazníckej priazni a lojalite zákazníkov. Počítame tu s investíciami do rozvoja podnikania aj v nasledujúcich rokoch, aby sme mohli posilňovať predajné kanály, rozširovať služby a zlepšovať zákaznícku skúsenosť. Momentálne máme na Slovensku už 43 reštaurácií a väčšinu z nich dnes úspešne prevádzkujú trinásti licenční partneri i licenčné partnerky.

Chcete sa sústrediť viac na samostatné prevádzky, alebo chcete skôr využívať obchodné a nákupné centrá?

Cieľom spoločnosti je aj naďalej rozširovanie siete prevádzok v rámci celého Slovenska, a to aj v menších mestách či v rámci slovenskej cestnej siete. Pravdou je, že sa nebránime akýmkoľvek tipom od našich priaznivcov zo všetkých regiónov na možné legálne výstavby či možnú expanziu, s ktorou v najbližších rokoch výrazne počítame.

Tomáš Myler

Posledné štyri roky pracoval v spoločnosti Lidl Česká republika a zameriaval sa na posilnenie komunikácie, expanznú stratégiu, udržateľnosť a ESG témy, avšak aj na posilnenie vnímania spoločnosti ako najviac udržateľného obchodného reťazca v Českej republike. Predtým pôsobil v spoločnosti BlueLink International [dcérska spoločnosť AirFrance a KLM], v ktorej zastával pozíciu Head of Communication. V spoločnosti Mark2 Corporation bol ako Head of Employer branding zodpovedný za implementáciu globálnej HR stratégie, manažment a plánovanie internej a externej komunikácie zameranej na posilnenie imidžu spoločnosti.

Ďalšie dôležité správy