Napriek tomu, že inflácia klesá, obchodníci v Európe sú v odhadoch pre tento rok stále pomerne opatrní. Podľa správy americkej konzultačnej spoločnosti McKinsey & Company si 36 percent európskych riaditeľov v segmente predaja potravín aj naďalej myslí, že v roku 2021 sa podmienky na trhu zhoršia.

Je to síce o osem percentuálnych bodov menej ako vlani, no zároveň je ich o 12 percent viac než tých, čo tento rok počítajú so zlepšením. Ďalších 40 percent riaditeľov neočakáva výraznejšie zmeny k lepšiemu ani k horšiemu.

Drvivá väčšina manažérov stojacich na čele maloobchodných reťazcov s potravinami pritom počíta s tým, že v roku 2024 ich bude aj naďalej najviac zamestnávať agenda cien. Zvýšený tlak na marže a preferovanie lacnejších potravín pred drahšími značkami – takzvaný downtrading – zostávajú podľa prieskumu v prvej trojke problémov, ktorým sa budú podľa vlastných očakávaní manažéri prioritne najviac venovať, a to s výrazným náskokom pred zvyšnými úlohami.

Riešenie otázok nákladov a marží zaradili medzi top tri najdôležitejšie úlohy takmer tri štvrtiny retailových riaditeľov, šesťdesiat percent z nich do prvej trojky započítalo preferovanie lacnejších tovarov na úkor drahších.

Ďalšie dôležité správy

Viac ako 40 percent slovenských spotrebiteľov sa vlani hnevalo na reťazce a výrobcov pre vysoké ceny potravín.
Neprehliadnite

Štyria z desiatich Slovákov sa hnevajú na reťazce. Každého piateho však naučili šetriť

Ilustračná fotografia
Neprehliadnite

Obchodné reťazce si na novelu legislatívy budú musieť ešte počkať