Nový systém bude mať vylepšený radar, ktorým lepšie vyhodnotí situáciu okolo vozidla a pri brzdení. Dočasne tiež zabráni vodičovi používať tento systém, ak neodpovie na zvukové upozornenie, že by mal opäť prevziať kontrolu nad vozidlom. Nové obmedzenia majú upokojiť šíriace sa obavy, že autopilot ukolíše používateľa do falošného pocitu bezpečia.
„Bude to dramatické zlepšenie bezpečnostného systému uskutočnené výhradne pomocou softvéru,“ povedal E. Musk novinárom a dodal, že sa bude týkať najmä efektívnejšieho využitia radaru.
Tesla predstavila svojho autopilota vlani v októbri. Systém začali starostlivo skúmať úrady v júli, keď sa ukázalo, že šofér vozidla Model S Joshua Brown zahynul pri autonehode 7. mája, keď používal tento systém.
E. Musk uviedol, že vylepšený autopilot by s veľkou pravdepodobnosťou zabránil nehode J. Browna, ktorého vozidlo na diaľnici narazilo do návesu kamióna. Varoval však, že ani aktualizovaná verzia neznamená dokonalú bezpečnosť.
„Dokonalá bezpečnosť je naozaj nemožný cieľ. Je to o zlepšení pravdepodobnosti bezpečia. Nikdy tu nebude nula smrteľných nehôd, nikdy nebude ani nula zranení,“ vyhlásil Musk.
Tesla je známa inovatívnymi luxusnými vozidlami na elektrický pohon. Podľa niektorých kritikov však bolo zavedenie autopilota unáhlené. Tesla bráni svoj systém aj po smrteľnej nehode. Upozorňuje, že to nie je systém riadenia bez rúk, ktorý by mal nahradiť vodiča.
Smrteľná nehoda tiež podčiarkuje obavy o bezpečnosť systémov, ktoré majú prevziať čiastočnú kontrolu nad riadením a brzdením od vodiča, napísala agentúra Reuters.