
1. Tesco Stores SR, a.s., Bratislava
Tržby 2023: 1,71 miliardy eur (+ 4,64 %) / Čistý zisk 2023: 82,3 milióna eur (+ 43,2 %)
Britské Tesco oslávilo vlani 100 rokov existencie svojho názvu. Na trhu sa však objavilo už päť rokov predtým, keď ho založil obchodník Jack Cohen, syn imigrantov z Poľska. Pôvodne fungovala len ako sieť trhových stánkov. Už v roku 1947 vstúpila firma na londýnsku burzu. V oblasti hypermarketov a čerpacích staníc začala spoločnosť v domovskej krajine pôsobiť od 70. rokov minulého storočia. V novom tisícročí pridala aj telekomunikačné a bankové služby.
Na Slovensku vstúpilo Tesco v roku 1996, čo bolo súčasťou širšej expanzie do stredoeurópskeho regiónu. V krajine pod Tatrami je firma tretím najväčším obchodným reťazcom. Jednotkou bola do roku 2019, následne ju v tržbách za rok 2020 predbehol nemecký Lidl a neskôr aj jeho sestra Kaufland. Na Slovensku prevádzkuje firma prevažne samoobslužné predajne potravín rôznej veľkosti, celkovo približne 170, ďalej čerpacie stanice aj virtuálneho mobilného operátora.
Ďalšie dôležité správy
