Podľa informácií The Forbes britský obchodný reťazec Tesco kladie nové a nové prekážky, ktorými chce zabrániť Lidlu otvárať v Írsku nové obchody. Okrem Lidla bojuje Tesco aj s ďalším nemeckým obchodným reťazcom Aldi.

Najnovším príkladom vojny medzi Tescom a jeho konkurentmi bol prípad novej pobočky Lidla v meste Drogheda, ležiacom asi päťdesiat kilometrov severne od Dublinu.

Po tom, čo Lidl avizoval plán na výstavbu nového obchodu, Tesco okamžite podalo sťažnosť a vec musel riešiť až príslušný nezávislý orgán Bord Pleanála. Lidl medzitým obvinil Tesco z toho, že úmyselne blokuje otváranie jeho nových obchodov.

Portál denníka Irih Mirror uviedol, že Bord Pleanála dal nakoniec plánom Lidla zelenú, spolu so súhlasom na otvorenie novej prevádzky ďalšieho reťazca Aldi v meste Leixlip, proti ktorej Tesco tiež bojovalo.

Britský reťazec však neustúpil a zároveň podal nové sťažnosti proti plánom Lidla otvoriť nové obchody v mestách Ardee a Edenderry na východe krajiny. Lidl tieto kroky hodnotí negatívne, ako snahu zabrániť voľnej súťaži.

Ako zareagujú giganti?

Nemecký reťazec sa však musí pripraviť na to, že tvrdý boj ho bude čakať aj na americkom trhu, kde chce vstúpiť v roku 2018 otvorením prvých 150 obchodov.

Americkí obchodní giganti už teraz musia prepracovávať svoje stratégie a boj sa podľa analytikov vystupňuje vo chvíli, keď by Lidl a Aldi začali predávať čerstvé ovocie a zeleninu, ako aj mrazené produkty cez internet a doručovať ich rýchlou donáškou zákazníkom domov. Tento krok si od americkej siete supermarketov Kroger a diskontných reťazcov Wallmart a Target vyžiada okamžitú a primerane úspešnú odpoveď.

Navyše, podľa Forbes, si Američania uvedomujú, ako Lidl uspel na britskom trhu a zahnal do kúta miestne potravinárske reťazce. Podľa predikcií spotrebiteľskej organizácie Kantar Worldpanel by trhový podiel Lidla spolu s Aldi mal do roku 2020 vo Veľkej Británii stúpnuť o 40 percent.

Lidl pritom podľa portálu Retail-week vo štvrtok otvoril v Southamptone svoje najväčšie distribučné centrum na Britských ostrovoch. Investícia dosiahla 55 miliónov libier.

Lidl v USA: predpoveď úspechu

Analytická spoločnosť Kantar Retail začiatkom októbra publikovala svoju predpoveď vývoja Lidla na americkom trhu. Podľa nej by na konci druhého roka fungovania mal nemecký reťazec dosiahnuť tržby 2 miliardy dolárov a v roku 2023 potom 9 miliárd dolárov, čím by mohol prekonať americkú regionálnu sieť supermarketov Wegmans. Tá tento rok oslavuje sto rokov svojho pôsobenia. Na začiatku roku 2020 by pritom počet obchodov Lidla na východnom pobreží USA mal dosiahnuť číslo 400.