Prvý obchod Kraj s predajnou plochou viac ako 1 250 štvorcových metrov by mal štartovať koncom prvého štvrťroka v bratislavskej Devínskej Novej Vsi. Vznikne po komplexnej rekonštrukcii objektu, v ktorom do konca vlaňajška Terno prevádzkovalo jednu zo svojich rovnomenných predajní.

O pár týždňov neskôr pribudne druhý Kraj (predajná plocha viac ako tisíc štvorcov), tiež v Bratislave, v novej Petržalskej tržnici. Vyrastá na Bratskej ulici na mieste, kde do vlaňajšieho leta fungoval väčší supermarket Terno.

Po dvoch supermarketoch sa Terno pustí do vytvorenia prvej prevádzky Kraj v segmente „convenience“. S novým konceptom tak Terno počíta tiež pre menšie obchody. „Popri remodelingu budeme tento rok otvárať aj ďalšie nové predajne pod touto značkou,“ hovorí pre TREND.sk výkonný riaditeľ Terna Stanislav Čajka.

Podľa S. Čajku Kraj prinesie Slovákom trendy kvalitného, zdravého stravovania a životného štýlu, domáce potraviny s jasným pôvodom, zložením a zaujímavým príbehom. Dôraz kladie na to najlepšie z krajov Slovenska, ale aj z iných výnimočných regiónov. Ako príklad uvádza mäsiarstvo Bognár, Pivnicu Radošina či pekáreň Fertucha. „Kraj bude inšpiratívny, s moderným a hravým dizajnom,“ tvrdí S. Čajka, ktorý v minulosti šéfoval slovenskému Lidlu.

Nadštandardné platy

V prvých dvoch prevádzkach s označením Kraj vznikne celkovo približne stovka pracovných miest. V novej sieti si Terno zakladá na starostlivosti o zákazníka, preto má aj vyššie nároky na zamestnancov, čomu bude zodpovedať aj vyššie mzdové ohodnotenie.

Firma hľadá do Kraja ľudí na rôzne pozície od zástupcu vedúceho, cez mäsiara, pekára, pultového predavača až po pokladníka či skladníka. Na bilbordoch k náborovej kampani láka na nadštandardný garantovaný mesačný plat až do výšky 1 300 eur.

Terno štartuje nový koncept potravín Kraj, sľubuje vyššiu kvalitu i platy

Pripravovaný koncept potravín Kraj Zdroj: Krajpotravin.sk

Expanzné plány

Skupina Terno patrí do portfólia spoločnosti Sandberg Capital, ktorú kontroluje ex-partner finančnej skupiny J&T Martin Fedor. V súčasnosti prevádzkuje predajne pod tromi brandmi – supermarkety Terno, Hypernova a samoobsluhy Moja Samoška, celkovo zhruba 110 predajní.

Po konsolidácii biznisu v uplynulom období má Terno našliapnuté na rozvoj. V tomto roku štartuje expanziu, pri ktorej sa chce sústrediť najmä na regióny mimo hlavného mesta.

Viac o plánoch Terna, pripravovanej expanzii a ďalších témach si môžete prečítať v rozhovore s jeho generálnym riaditeľom Stanislavom Čajkom v najnovšom vydaní TRENDU (4/2018).