Týždenná frekvencia vyhovuje akurát dovolenkárom, kratšie pracovné cesty treba kombinovať s viedenskou linkou Georgian Airways, ktorá lieta dvakrát týždenne.
Dôvodom redukcie je málo cestujúcich. Dvaja pasažieri pre TREND.sk povedali, že na ich letoch neboli obsadené aj dve tretiny sedadiel.
Portál slovakaviation.sk, tvrdí, že na linkách z Viedne je voľná bežne tretina miest. Upozorňuje, že podobne ako ďalší menší dopravcovia z krajín bývalého Sovietskeho zväzu ani Georgian Airways takmer neinvestuje do propagácie svojich letov, čo sa prejavuje na obsadenosti.
Podobnú skúsenosť majú aj v Prahe, kde sa neudrží viacero z liniek, ktoré smerujú inde než do Moskvy, Sankt Peterburgu či Kyjeva.
Napriek malému počtu cestujúcich do Tbilisi, zrušeniu linky Ryanairu do Berlína a Wizz Airu do Tuzly či menšiemu počtu týždenných letov napríklad Pobedy do Moskvy a Wizz Airu do Varšavy na letisku M. R. Štefánika v Bratislave cestujúcich pribúda. V máji ich bolo 158 995, teda o 22 percent viac než v roku 2017. Je to druhý najvyšší počet v histórii letiska. Pribudli totiž štyri nové dovolenkové destinácie Ryanairu a nový denný spoj Wizz Airu do Londýna.
Od júna sa očakáva ďalší výrazný rast, lebo Ryanair pridáva ďalšie linky, Wizz Air nahradí 180-miestne airbusy novými pre 230 cestujúcich, SmartWings otvára doteraz najväčší počet sezónnych liniek do prímorských letovísk najmä pre individuálnych cestujúcich a letných charterov by malo byť až o 37 percent viac než vlani.
Podľa štatistík letiska najviac ľudí cestovalo za prvých päť mesiacov z a do Londýna, Dublinu, Moskvy, Milána a Skopje.