J.R.G. predložilo slovenským povoľovacím úradom projekt na modernizáciu a rozšírenie povrchových úprav vagónov a podvozkov Tatravagónky s celkovým rozpočtom 9,6 milióna eur. Práve na projekt inovácie povrchovej úpravy J.R.G. získalo len začiatkom vlaňajška od rezortu školstva eurofondovú výstuž v objeme 3,6 milióna eur.

Nová hala a dve linky

V projekte, ktorý sa zrealizuje v popradskom areáli Tatravagónky, no oficiálne ho predkladá J.R.G., sa tiež uvádza, že pri vylepšení povrchovej úpravy podnik vytvorí aj desiatku nových pracovných miest.

Celkovo si výrobca vagónov pri tejto investícii zaobstará dve nové linky. Jedna z nich bude vysoko moderná robotická linka. Práve tú umiestnenia do existujúcej lakovne Tatravagónky. Druhú inštalujú do úplne novej haly.

Takmer tretina európskeho trhu

Tatravagónka zamestnáva takmer dvetisíc ľudí a drží zhruba 30 percent európskeho trhu s vagónmi. Ide o vysoko ziskovú fabriku, ktorá vlani v čistom zarobila vyše 11 miliónov eur pri celkových tržbách 286 miliónov eur.

Ešte na prelome tisícročia bol podnik v problémoch a pohybovala sa okolo neho aj domáca mafia. V boji oň prišlo aj k zavraždeniu prednostu popradského okresného úradu Vladimíra Bachledu.

A. Beljajev a M. Lazar Tatravagónku neskôr odkúpili a fabriku stabilizovali. Budamar je vo vagónke novým spoluinvestorom, ktorý do neho prišiel až začiatkom vlaňajška.