(Aktualizované 29. 10. 2010 o 17:00)
V aplikácii Tatra banky pre mobilné telefóny iPhone sa vyskytla bezpečnostná chyba, klienti banky sa preto mohli dnes dostať k informáciám o pohyboch na cudzích účtoch. Upozornil na to portál MacBlog.sk. Peňažný ústav chybu priznal a časť funkcií aplikácie vypol. V súčasnosti je už chyba odstránená.
Podľa Tatra banky chyba vznikla v produkčnom prostredí Internet bankingu pre iPhone. Príčinou bolo zlyhanie ľudského faktora. ,,V rámci plánu bol nasadený vývojový komponent, ktorý však nebol určený pre produkčné prostredie. Momentálne je už situácia vyriešená a aplikácia funguje korektne bez nutnosti zmeny v mobilnom zariadení," uviedla banka.
Podľa banky informácie v prípade prevodných príkazov bol neúplné. V prípade výberov z bankomatov, resp. platieb v POS termináloch boli dostupné informácie o výške platby, držiteľovi karty a mieste platby. Chyba sa prejavila iba tým klientom, ktorí v danom čase aktívne použili Internet banking pre iPhone a funkciu pohybov na účte. V týchto prípadoch sa im mohli zobraziť nekorektné pohyby na účte medzi klientmi, ktorí v tom čase použili funkciu.
Tatra banka ubezpečuje, že boli zobrazené iba informácie, ktoré sú dostupné v rámci detailu pohybu. Tieto dáta sa však nedajú zneužiť . Podľa banky uniknuté informácie neobsahujú žiadne detaily o kreditných kartách. Čísla debetných kariet sú zasa zobrazované len v neúplnej forme.
Tatra banka spustila aplikáciu pre telefóny iPhone pred niekoľkými dňami, program umožňuje prístup k účtom alebo zadávanie platobných príkazov. Tatra banka mala tento mesiac niekoľko dní problémy aj s internetovou stránkou, výpadky postihli napríklad služby elektronického bankovníctva. Banka patrí do rakúskej finančnej skupiny Raiffeisen.
Foto na titulke - SITA / AP