Cestovné kancelárie budú pre zahraničných turistov čoraz častejšie vytvárať produkty, na ktoré sú Slováci zvyknutí zo zahraničia. Vidia v tom zaujímavú obchodnú príležitosť a začínajú sa už prvé rokovania.
„Cestovná kancelária si prenajme určitý počet izieb a zabezpečí delegáta, animačný program, transfery a fakultatívne výlety do okolia. To sú benefity cestovnej kancelárie, ktorá je schopná všetko zabezpečiť a klientovi ponúknuť na kľúč. Tento trend už bol vidieť aj po minulé roky, no teraz je to ešte viditeľnejšie a čoskoro sa budú dať na Slovensku zažiť také dovolenky ako napríklad v Bulharsku,“ vysvetľuje Roman Berkes, prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr (SACKA).
Problémová komunikácia
Dôvodom, prečo na Slovensko nechodí viac zahraničných turistov, je slabá komunikácia. Turisti na Slovensko chodiť chcú a o zájazdy majú záujem aj zahraničné cestovné kancelárie. Tie však majú často problém skontaktovať sa s partnerom zo Slovenska, ktorý im pomôže vybaviť všetko, čo potrebujú.
Niektoré zahraničné cestovné kancelárie majú v ponuke takzvané roadtripy, počas ktorých turisti navštívia viacero metropol. K dispozícii sú aj výlety spojené návštevou Viedne, Budapešti a Bratislavy. Často sa však stáva, že turisti nocujú v metropolách Rakúska a Maďarska, ale v Bratislave strávia len niekoľko hodín.
„Cestovným kanceláriám chýba kontakt, počul som to už viackrát. Záujemcovia sa mohli skontaktovať jedine s hotelom, ktorý s nimi komunikoval, ako vedel. Chýba medzičlánok, ktorý by tieto služby zabezpečil. V Maďarsku niečo také je, takže ľudia idú radšej do tam,“ hovorí R. Berkes.
Zaujímavosťou je tiež príklad z Taiwanu, kde SACKA rokovala s miestnou turistickou asociáciou. Na Taiwane je totiž veľký záujem o cestovanie na Slovensko. Taiwanci však kvôli slabej komunikácii chodievajú do Poľska a odtiaľ len organizujú výlety na Slovensko, pričom v obľube majú okrem iného aj splav riek.
„Keď som sa spýtal, ako takéto zájazdy ponúkajú, vytiahli 150-stranovú knihu o Slovensku, ktorú si vytvorili sami, lebo podľa nich o tom nebolo zo Slovenska s kým komunikovať. Takto prichádzame o klientov. Hotely nemôžu čakať, že príde skupina z Číny. Musí to byť trochu organizované,“ tvrdí R. Berkes.
Pandémia a vojna menia cestovný ruch. Trendom budú kúpele pre mladých a covidová turistika
Príležitosť pre tradičné cestovky
Asociácia má v tomto smere záujem pomáhať aktívnemu domácemu cestovnému ruchu. Chcem pomôcť najmä takzvaným incomingovým cestovným kanceláriám, ktoré sa špecializujú na organizáciu zájazdov na Slovensko a ktoré sú oproti zvyšku v minorite.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?