Manažéri spoločností Slovak Telekom (ST) a T-Mobile si včera ujasnili, kto bude šéfovať zlúčenej firme. Definitívny termín zlúčenia stanovili na 1. júl.

Rozhodli o postoch

Zámer spojiť oba podniky do jednej firmy zverejnil ST, ktorý v mobilnom operátorovi ovláda 100 percent akcií, ešte vlani. Predstavenstvá oboch spoločností včera posunuli celý proces o krok vpred, keď schválili organizačnú štruktúru a zloženie výkonného manažmentu novej firmy.

Nová firma bude naďalej používať obchodné značky T- Mobile a T-Com, no ponesie názov Slovak Telekom. Jej generálnym riaditeľom bude Miroslav Majoroš, ktorý tento post zastáva aj teraz. Súčasný šéf T-Mobilu Milan Vašina sa stane výkonným riaditeľom pre marketing, predaj a služby zákazníkom. Kreslo výkonného riaditeľa pre financie obsadí Szabolcs Gáborjáni-Szabó a post výkonného riaditeľa pre oblasť sietí a IT bude zastávať Rüdiger J. Schulz. Päticu top manažérov doplní Petra Berecová, nová výkonná riaditeľka pre ľudské zdroje.

Výhody transakcie

Proces zlúčenia by mal skončiť do dvoch rokov. Firmy už vlani zjednotili obchodnú sieť, odvtedy všetkých dvesto T-Centier ponúka produkty oboch operátorov. Spoločnú majú i správu aktív a od januára tohto roku už všetky nákupné činnosti pre obe firmy vykonáva Slovak Telekom. Počnúc 1. februárom sa tiež zlúčili oddelenia korporátnej komunikácie. V súčasnosti pokračuje spájanie ďalších aktivít a procesov, napríklad konsoliduje sa technická infraštruktúra a IT systémy.

Náklady na zlučovanie ani očakávanú výšku úspor firmy nevyčíslili. „V prvom rade ide o efektívnejšie využívanie zdrojov, potenciálu a skúseností oboch spoločností v prospech zákazníka,“ povedal hovorca Slovak Telekomu Andrej Gargulák. A dodal, že úspory sa dajú očakávať napríklad v oblasti nákladov na prevádzku a údržbu technológii a IT systémov, pri výbere dodávateľov a z optimalizácie administratívnej podpory fungovania novej firmy.

Firmy oficiálne nekomunikovali očakávaný dopad integrácie na vývoj počtu pracovníkov. Podľa A. Garguláka zníženie počtu zamestnancov nie je prioritný cieľ integrácie. Pripustil, že zrejme dôjde „k istej optimalizácii počtu, najmä na manažérskych pozíciách“.

Integrácia fixných a mobilných divízií nie je v telekomunikačnej brandži výnimočná. V roku 2005 ich pod jednu strechu začlenila česká Telefónica O2. Na rovnakom projekte pracuje Deutsche Telekom i v Nemecku.

Foto na titulke - SITA / AP