Inžinieri Audi podľa denníka vytvorili softvér schopný vypnúť pri testovaní niektoré funkcie motora už v roku 1999. Používať ho však začali až o šesť rokov neskôr inžinieri Volkswagenu, keď sa im nedarilo znížiť emisie pod stanovené limity.

Zástupcovia Volkswagenu a Audi sa k správe denníka odmietli vyjadriť, píše agentúra Reuters.

Americká Agentúra pre ochranu životného prostredia (EPA) vlani v septembri Volkswagen obvinila, že do vozidiel s naftovým motorom inštaloval softvér umožňujúci pri testovaní skrývať vysoko nadlimitné hodnoty toxických oxidov dusíka. Volkswagen potom priznal, že softvér inštaloval po celom svete do zhruba 11 miliónov naftových áut.

Americké ministerstvo spravodlivosti začiatkom tohto roka podalo na Volkswagen kvôli škandálu civilnú žalobu. Tá by automobilku mohla podľa agentúry Reuters teoreticky vyjsť až na 46 miliárd dolárov.

Volkswagen navyše v súvislosti so škandálom čelí množstvu ďalších žalôb a vyšetrovaní. Bude sa tiež musieť vysporiadať s rozsiahlymi nákladmi na úpravu áut, ktorých sa škandál týka. Na to si už firma vlani dala bokom 6,7 miliardy eur.