S animovanými filmami pre deti sa v uplynulých rokoch roztrhlo vrece. V čase rozkvetu streamovacích služieb sú jedným z mála istôt, ako pritiahnuť ľudí do kina.
Detskí diváci totiž ťažšie odolávajú silným reklamným kampaniam či tlaku spolužiakov, ktorí už film videli.
Na rozdiel od dospelých sa im nechce čakať, kým sa snímka dostane na televízne obrazovky.
Každého rodiča tak skôr či neskôr čaká výlet do kina na film, ktorý by si pravdepodobne sám nevybral.
TREND sa na základe údajov portálu Box Office Mojo pozrel na to, ktorým rozprávkam táto stratégia priniesla najväčšie tržby.
10. Hľadá sa Dory (2016) – 1,029 miliardy dolárov
Snímka z roku 2016 voľne nadväzuje na obľúbenú rozprávku Hľadá sa Nemo, ktorý však v tržbách prekonala o viac ako 87 miliónov dolárov.
Dielo bolo príjemným prekvapením aj pre dospelých divákov, ktorí ho na portáli Rotten Tomatoes ohodnotili až 94 percentami.