Najväčším filmovým štúdiám neostávalo nič iné, ako sa prispôsobiť a vymyslieť nový spôsob distribúcie najnovších titulov. Do výroby filmov či seriálov totiž investovali milióny dolárov, kiná sa často zatvárali a tak jedinou možnosťou bolo využívanie vlastných streamovacích služieb.
Niektoré filmové štúdiá sa dokonca rozhodli, že časť filmových trhákov do kín ani neuvedú a rovno poputujú do online priestoru. To sa, samozrejme, nestretlo s pochopením od prevádzkovateľov kín, ktorí týmto prichádzajú o značnú časť tržieb. Zdá sa, že tento rok sa v nastolenom trende nič meniť nebude, tvrdí portál Filmtoro.
Disney vsadilo na komiksy
Filmové štúdio Disney oznámilo, že nový animovaný film Premena pôjde v marci len na platformu Disney+. V júni by sa však v kinách mala objaviť premiéra ďalšieho animáku Buzz, ktorý bude rozprávať príbeh o jednej z hlavných postáv dnes už legendárnej rozprávky Toy Story.
Na Disney+ budú smerovať aj hrané remaky Lilo & Stitch, Pinocchio či Rýchla rota. Disney uvedie do online sveta aj pokračovania či reštarty známych titulov ako Traja muži a nemluvňa, Sestra v akcii, Hokus pokus či Zakliata Ella. Tomuto kroku sa nakoniec nemožno čudovať.
Veď vlani Disney uviedol paralelne do kín aj na streamovaciu platformu rozprávku Raya a drak či filmy Cruella, Expedícia: Džungla a Black Widow, z čoho vzišli tržby len na úrovni 350 miliónov dolárov. Dlho očakávané filmy, ktoré štúdio uviedlo len v kinách, ako napríklad Shang-Chi, legenda o desiatich prsteňoch či Eternals zarobili okolo 400 miliónov dolárov, takže veľký rozdiel v tomto smere nevidieť. Animovaná rozprávka Encanto dokonca zarobila len necelých 200 miliónov, čo ukazuje, že deti so svojimi rodičmi príliš do kín nechodili.
Hlavným ťahákom pre kiná majú byť aj tento rok komiksovky. Disney vzádza na pokračovanie Doktora Strangea, ktorý by sa mal v kinách objaviť v marci, štvrté pokračovanie Thora, ktoré príde v lete a druhé pokračovanie obľúbenej komiksovky, v ktorej vystupujú prevažne herci tmavej pleti, ktorá sa v kinách objaví na jeseň.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?