Podnikateľ to povedal v rozhovore pre pondelňajšie vydanie týždenníka Euro, o ktorom informoval server E15.cz. L. Novotný nechce sám riskovať prienik na trhy a preto hľadá partnerov, ktorým by poskytol licenciu.
Dopravca by dal franšízistom podľa L. Novotného k dispozícii procesné a počítačové systémy, dodal by im vlaky a zaplatil 85 percent projektu. Leo Express by potom dostával poplatky z tržieb. Firma si od nových trhov sľubuje zisky, ktoré kvôli cenovej vojne nemá na českej trati medzi Prahou a Ostravou.
Na Slovensku predĺži Leo Express od decembra svoju súčasnú linku do Ostravy, po novom by mala jazdiť cez Žilinu do Košíc. Na expanziu do Poľska naplánovanú na budúci rok by chcela firma získať peniaze predajom akcií zatiaľ nemenovanému investorovi. Do Poľska chcel podnik vstúpiť už pred dvoma rokmi, proti však boli vtedy poľské úrady. Situáciu rovnako sprevádzala nie príliš vydarená emisia dlhopisov, ktorú Leo Express nevyužil a investorom vrátil.
Leo Express vstúpil na český trh na konci roku 2012, v ktorom vykázal stratu vo výške 85,6 milióna korún (3,1 milióna eur). Tú nasledujúci rok prehĺbil na 159 miliónov korún (5,8 milióna eur). Do straty ťahali železničného dopravu najmä úroky z vysokých úverov. Tržby firmy dosiahli minulý rok 193 miliónov korún (5,1 milióna eur).