Denník Financial Times v stredu informoval, že PSA sa už s Dongfeng Motor dohodla na hlavných podmienkach svojej aliancie, v rámci ktorej získa rozsiahlu kapitálovú injekciu výmenou za to, že sa s čínskou firmou podelí o technológie. Vo štvrtok ale PSA uviedla, že rozhovory sú ešte len v počiatočnej fáze a nemusia viesť k dohode.

Podľa zdroja agentúry Reuters už správna rada PSA v zásade schválila zvýšenie kapitálu o 3,5 miliardy eur. Na ňom by sa okrem Dongfeng mala podieľať aj francúzska vláda. Vo finále by vraj vláda aj Dongfeng mali v PSA každá po 20 percent akcií.

GM predá inštitucionálnym investorom celý svoj sedempercentný podiel v PSA, ktorý získala v rámci dohody z marca 2012. "Náš akciový podiel mal podporovať PSA v jej úsilí o získanie kapitálu v dobe vytvárania aliancie GM a PSA, táto podpora už ale nie je nutná, " uviedol podpredseda správnej rady GM Steve Girsky. Obe firmy ale zachovajú vzájomnú spoluprácu vo výrobe, nákupoch a logistike, dodal.

PSA patrí medzi podniky, ktorých sa najviac dotkol kolaps európskeho automobilového trhu. Automobilka vo štvrtok oznámila, že z tohtoročného zisku odpíše 1,1 miliardy eur kvôli slabším vyhliadkam predaja a nepriaznivému vývoju výmenných kurzov v Rusku a Latinskej Amerike.

Firma tiež znížila odhad predpokladaných úspor plynúcich zo spoločných programov s GM do roku 2018 o 40 percent na 600 miliónov dolárov pre každého z partnerov.

Celosvetový predaj automobilov PSA sa vlani kvôli slabému dopytu v Európe prepadol o 16,5 percenta na 2,97 milióna vozidiel. Firma tak za minulý rok vykázala rekordnú stratu päť miliárd eur.

PSA Peugeot Citroën je po nemeckom Volkswagene druhým najväčším výrobcom áut v Európe. V Českej republike má PSA spoločný podnik TPCA s japonskou automobilkou Toyota.