Záujem európskych zákazníkov o modely vyrábané v Trnave sa vtedy výrazne oslabil. Manažment sa preto so slovenskými odbormi dohodol na zmrazení tarifných platov na dva roky. Dalo sa očakávať, že tohtoročné vyjednávania o mzdách budú náročné. To, že sa skončia reálnymi hrozbami ostrého štrajku, však čakal málokto.
Jadrom sporu sú základné platy zamestnancov. Odborári požadujú po dvojročnom zmrazení ich nárast o deväť percent s tým, že reálne mzdy im od dohody klesli o viac ako päť percent. Automobilka na akékoľvek zvýšenie tarifných miezd nevidí dôvod. Argumentuje vlaňajším poklesom spotrebiteľských cien, problémami materského koncernu, ako aj nízkou vyťaženosťou trnavskej fabriky. Pridať chce zamestnancom individuálne na základe ich výkonu a navyše ponúka jednorazovú odmenu 320 eur. „A je ešte priestor na rokovanie,“ dodáva hovorca trnavskej automobilky Peter Švec.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?