Automobilová skupina Stellantis zaznamenala v poslednom štvrťroku 2024 pokles konsolidovaných dodávok vozidiel o deväť percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka.

Jej globálne dodávky dosiahli bezmála 1,4 milióna vozidiel, avšak spoločnosť čelila výzvam spôsobeným generačnou obmenou portfólia a zámerným znižovaním zásob.

Tieto faktory výrazne zasiahli trhy v Severnej Amerike a Európe, kde pád pribrzdil najmä výrobný podnik v Trnave.

Favorizovaný Citroën

Podľa najnovšie zverejnených finančných výsledkov Stellantis zaznamenal najväčší pokles v Severnej Amerike, kde dodávky medziročne klesli o viac ako štvrtinu. Predalo sa tam zhruba 300-tisíc vozidiel, kým pred rokom ich bolo viac ako 410-tisíc.

Tento prepad bol dôsledkom stratégie na zníženie zásob v Spojených štátoch, pričom ku koncu štvrťroka došlo k redukcii približne 80-tisíc vozidiel. Tieto kroky však spoločnosti umožnili pripraviť sa na plánované uvedenie nových modelov značiek Jeep, Ram a Dodge v roku 2025.

Napriek tomu, že v Európe bol pokles dodávok nových vozidiel miernejší, dosiahol medziročne úroveň šesť percent. Skupine sa totiž nedarilo napredovať v predajoch ani na nových trhoch.

Čo je však podstatné najmä z pohľadu slovenskej produkcie áut, tento prepad zmiernil úspešný debut nových modelov. Modely Citroën C3 a ë-C3, ktoré sú v súčasnosti hlavnými vo výrobnom portfóliu trnavského závodu Stellantis Slovakia, pomohli kompenzovať dočasný výpadok v ponuke v segmente B.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa