Automobilová skupina Stellantis zaznamenala v poslednom štvrťroku 2024 pokles konsolidovaných dodávok vozidiel o deväť percent v porovnaní s rovnakým obdobím predchádzajúceho roka.
Jej globálne dodávky dosiahli bezmála 1,4 milióna vozidiel, avšak spoločnosť čelila výzvam spôsobeným generačnou obmenou portfólia a zámerným znižovaním zásob.
Tieto faktory výrazne zasiahli trhy v Severnej Amerike a Európe, kde pád pribrzdil najmä výrobný podnik v Trnave.
Favorizovaný Citroën
Podľa najnovšie zverejnených finančných výsledkov Stellantis zaznamenal najväčší pokles v Severnej Amerike, kde dodávky medziročne klesli o viac ako štvrtinu. Predalo sa tam zhruba 300-tisíc vozidiel, kým pred rokom ich bolo viac ako 410-tisíc.
Tento prepad bol dôsledkom stratégie na zníženie zásob v Spojených štátoch, pričom ku koncu štvrťroka došlo k redukcii približne 80-tisíc vozidiel. Tieto kroky však spoločnosti umožnili pripraviť sa na plánované uvedenie nových modelov značiek Jeep, Ram a Dodge v roku 2025.
Napriek tomu, že v Európe bol pokles dodávok nových vozidiel miernejší, dosiahol medziročne úroveň šesť percent. Skupine sa totiž nedarilo napredovať v predajoch ani na nových trhoch.
Čo je však podstatné najmä z pohľadu slovenskej produkcie áut, tento prepad zmiernil úspešný debut nových modelov. Modely Citroën C3 a ë-C3, ktoré sú v súčasnosti hlavnými vo výrobnom portfóliu trnavského závodu Stellantis Slovakia, pomohli kompenzovať dočasný výpadok v ponuke v segmente B.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 2 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?