Jeden z najväčších svetových výrobcov vozidiel začína pod vplyvom súčasného vývoja so zmenou svojho predajného biznis modelu. Avizuje plán, v ktorom chce mať predaj vozidiel viac pod kontrolou a lepšie tak narábať s nákladmi, čím môže vylúčiť zo schémy aj niektorých predajcov.
Spoločnosť Stellantis totiž uviedla, že v júli budúceho roka reorganizuje sieť svojich európskych predajcov, pričom začne v Rakúsku, Belgicku, Luxembursku a Holandsku. S najväčšou pravdepodobnosťou sa nová schéma dotkne aj Slovenska.
Z predajcov skôr spolupracovníci
Zmena bude zásadná a bude mať široký dopad na biznis týkajúci sa predaja vozidiel skupiny v Európe, avizuje portál Automotive News Europe. Ako totiž automobilka nedávno naznačila, v rámci svojho úsilia znížiť náklady a podporiť investície do elektrifikácie, od júna 2023 ukončí pravdepodobne súčasné predajné a servisné zmluvy s európskymi predajcami pre všetkých svojich štrnásť značiek.
Hoci sú už známe prvé trhy, na ktorých sa začne so zemetrasením a otváraním zmlúv, je zrejme isté, že nový biznis model neobíde ani Slovensko. Ako uviedla skupina, je len otázkou času, kedy bude zvyšok Európy postupne nasledovať prechod na novú distribučnú schému.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?