Skupina Stellantis, ktorá naďalej praktizuje obozretný prístup k prechodu na elektromobilitu, sa najnovšie snaží racionálne nastaviť portfólio modelov a ponuku ich pohonov. Jej flexibilný prístup sa ukazuje ako úspešný, čo potvrdil aj generálny riaditeľ skupiny Carlos Tavares počas návštevy Slovenska. 

Zdôraznil, že automobilky by síce mali rešpektovať politické nariadenia, no zároveň by mali počúvať aj odozvu trhu a nasledovať dopyt. Stellantis preto naďalej umožňuje zákazníkom vybrať si medzi konvenčným, hybridným a batériovým pohonom. 

V prvom polroku zaznamenala skupina v Európskej únii a okolitých krajinách medziročný nárast predaja hybridov o viac ako štyridsať percent. V dôsledku toho bude do konca roka v ponuke tridsať hybridných modelov, pričom do roku 2026 pribudne ďalších šesť. Táto stratégia prospieva aj slovenskému závodu.

Dopyt bude rásť

Stávka na flexibilitu, aj napriek tlaku na rýchlejší prechod na elektrickú mobilitu, sa vypláca. Stellantis dnes vyrába hybridné vozidlá v sedemdesiatich percentách svojich európskych závodov s ročnou kapacitou 1,2 milióna vozidiel. Očakáva, že dopyt bude ďalej rásť, keďže hybridy ľudia považujú za prijateľnejšie riešenie dopravy, než sú elektromobily.

Tento vývoj má pozitívny vplyv aj na slovenskú výrobu v trnavskom závode Stellantis Slovakia. Závod nedávno ukončil výrobu modelu Citroën C3, vyrábaného v Trnave od roku 2016 a nahradil ho tromi novými modelmi.

Z Trnavy sa tak bude vyvážať elektrický Citroën ë-C3, ale aj dve SUV – Citroën C3 Aircross a Opel Frontera. Automobilka začína s produkciou ë-C3 s čisto elektrickým pohonom, ktorý sa má stať jedným z najdostupnejších elektromobilov na trhu.

Hoci viac ako polovicu výrobného programu budú tvoriť plne elektrické motorizácie, čím sa prispieva k zvyšovaniu uhlíkovej neutrality, bude trnavský závod pravdepodobne viac profitovať aj z hybridných verzií modelov Aircross a Frontera. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa