Keď eyerim pred siedmimi rokmi začínal, ideou zakladateľov bolo vytvoriť obrovský e-shop, ktorý zastreší všetky svetovo známe značky od slnečných okuliarov cez dioptrické až po lyžiarske. Konceptom bol v podstate výlučne reseller biznis model.

Aktuálne je súčasťou zastabilizovanej firmy už aj startup, teda firma vo firme, čo je spôsobené tým, že reseller biznis so značkovými okuliarmi je stabilizovaný a beží takpovediac na autopilota a druhý biznis so šošovkami je novinka, ktorá by mala v budúcnosti tvoriť gro príjmov.

Prebudovanie biznis modelu

Hlavný filozofický a strategický cieľ eyerimu pretransformovať sa z módneho e-shopu na autentickú online očnú optiku prišiel počas pandémie covidu-19. „Koronavírus nám dal facku, za ktorú sme retrospektívne nesmierne vďační.

Vďaka nej sme prišli na to, že ak sa chceme stať naozaj unikátnou firmou, ktorou v budúcnosti už žiadna kríza neotrasie, musíme radikálne inovovať a prebudovať biznis model. Fokusom sa stali na mieru robené dioptrické produkty,“ vysvetľuje Martin Zahuranec, spoluzakladateľ a CEO eyerimu.

V súčasnosti viac ako 75 percent obratu eyerimu stále tvorí predaj značkových okuliarov, vo vnútri sa však snažia, aby optický biznis rástol exponenciálne. Ten tvorí hlavne vlastná značka, na mieru robené dioptrické šošovky do značkových rámov a ďalšie doplnky. Cieľom je dostať sa do dvoch rokov do situácie, keď bude väčšinu obratu tvoriť direct-to-customer biznis. V eyerime si však uvedomujú, že kamenným optikám sa v mnohých veciach nikdy nevyrovnajú.

„Osobný prístup ľudí, ktorí sú špičkoví odborníci a majú mnohokrát desiatky rokov skúseností, sa cez obrazovku sprostredkúva ťažko. Mnohé optiky predávajú modely, ktoré na svetových veľtrhoch kupujú v limitovaných kvalitách. Je to krásne remeslo. Pred mnohými optikmi a ich skúsenosťami mám obrovský rešpekt. No sú tu aj mnohí, ktorí fungujú netransparentne, podobne ako taxíky na hlavnej stanici pred príchodom Uberu,“ hovorí M. Zahuranec.

Martin Zahuranec - spoluzakladateľ e-shopu s okuliarmi “eyerim”
Neprehliadnite

Martin Zahuranec: Najväčšie zlyhanie eyerimu je to, že Slovensko je náš najsilnejší trh

Zdrvujúci prieskum

Možno aj preto sa v eyerime rozhodli ísť cestou, ktorú vždy odmietali a voči ktorej v podstate bojujú. V najväčších mestách svojej pôsobnosti plánujú totiž postupne otvárať vlastné showroomy, ktoré by mali byť fyzickým predĺžením značky.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa