Stoly a pulty so zabudovanou bezdrôtovou nabíjacou technológiou Duracell Powermat zatiaľ plánuje firma umiestňovať do prevádzok v Spojených štátoch, začne od San Francisca. Postupne ju však má ambíciu rozšíriť do všetkých svojich prevádzok po celom svete. Má sa to týkať aj čajovní Teavana, ktorých sieť kúpil Starbucks koncom roka 2012.
V USA osadí reťazec v priebehu troch rokov zhruba 100-tisíc nabíjacích panelov, čo znamená, že v jednej americkej kaviarni ich bude zhruba trinásť.
V Európe a Ázii by sa mali prvé nabíjacie stanice objaviť v priebehu roka. Na Slovensku zatiaľ Starbucks žiadnu kaviareň neprevádzkuje, hoci prihlášku na registráciu svojej značky si podal už pred tromi rokmi.
Strategický krok Starbucksu má viesť k prilákaniu ľudí do svojich prevádzok v rôznych denných časoch a nie len na raňajky.
Zákazníci počas pobytu v kaviarni položia svoj kompatibilný smartfón na určené miesto na stole a ten sa začne automaticky bezkáblovo nabíjať. Telefóny musia byť kompatibilné s bezdrôtovým štandardom PMA, konkurenčné rozhranie Qi, ktorým sú viaceré smartfóny vybavené, zatiaľ stačiť nebude.
Spoločnosť uviedla, že bola spokojná s reakciou zákazníkov počas pilotných testovaní, ktoré v krajine vykonávala a aj na základe dobrých ohlasov sa rozhodla pre rozšírenie technológie.
Firma vo vyhlásení upozornila, že technologické inovácie jej vždy boli blízke, bola jednou z prvých, ktorá vo svojej sieti rozšírila Wi-Fi pripojenie či umožnila bezdotykovú platbu prostredníctvom NFC.