Starbucks si ako miesto pre prvý kontakt s talianskymi zákazníkmi vybral budovu bývalej pošty v centre Milána na námestí Piazza Cordusio neďaleko gotickej katedrály Duomo, kde bude konkurovať niekoľkým tamojším barom. Rozloha kaviarne je 2 300 štvorcových metrov.

Spoločnosť sa namiesto klasickej pobočky rozhodla pre luxusnejšiu verziu, ktorá je po tej v Seattli a Šanghaji tretia svojho druhu – názov konceptu je Starbucks Reserve Roastery. Okrem bežného kávového sortimentu ponúkne milánsky Starbucks aj alkoholické nápoje, pečivo či pizzu, píše portál CNBC.

Starbucks skúša zlomiť odpor Talianov, otvoril tam prvú kaviareň. V luxusnom štýle

Zdroj: TASR / AP

„Neprichádzame sem učiť Talianov, ako sa robí káva, prichádzame sem s pokorou a rešpektom ukázať, čo sme sa naučili,“ povedal pred príchodom na taliansky trh Howard Schultz, bývalý výkonný riaditeľ a v súčasnosti čestný predseda reťazca.

Ďalšie pobočky sa pripravujú, bližšie informácie o lokalitách či o ich počte zatiaľ spoločnosť neprezradila.

Vstup do krajiny, ktorá si potrpí na kvalitnú kávovú kultúru, plánovala spoločnosť niekoľko rokov a vedenie firmy postupovalo opatrne. Mnohí Taliani majú voči Starbucksu odpor a produkty reťazca nepovažujú za kávu.

S príchodom pomohol aj Antonio Percassi, bývalý futbalista a podnikateľ, ktorý okrem iného priviedol do Talianska španielsky odevný reťazec Zara či predajne Victoria’s Secret, tvrdí britský portál The Guardian.

Portál tiež dodáva, že klientelu milánskej pobočky budú s najväčšou pravdepodobnosťou tvoriť turisti, ktorí hľadajú Wi-Fi a pohovky, čo sú dve veci, ktorými tradičné talianske bary a kaviarne obvykle nedisponujú.

Starbucks skúša zlomiť odpor Talianov, otvoril tam prvú kaviareň. V luxusnom štýle

Zdroj: TASR / AP

Príklad z Francúzska

Nadnárodná spoločnosť so sídlom v Seattli postavila svoju stratégiu na základoch talianskej kávovej kultúry – na malej šálke silnej čiernej kávy. V kaviarňach a baroch po celej krajine ročne naservíruje klientom až šesť miliárd šálok espresa ročne, informovala talianska federácia FIPE.

Matteo Figura, analytik NPD Group, sa domnieva, že Starbucks vstupuje na taliansky trh v správnom čase. „V súčasnosti sa reťazce podieľajú len 20 percent na cateringovom trhu v Taliansku, zvyšok patrí nezávislým podnikom, ale reťazce rýchlo expandujú, o viac ako štyri percentá ročne,“ povedal.

Spôsob, akým Taliani konzumujú kávu, sa v posledných rokoch tiež značne zmenil. Zatiaľ čo v minulosti bolo espreso „príležitosťou rýchlo získať energiu“, teraz sa spotrebitelia čoraz viac zaujímajú o kvalitu a zážitky.

Starbucks skúša zlomiť odpor Talianov, otvoril tam prvú kaviareň. V luxusnom štýle

Zdroj: TASR / AP

Starbucks sa chce primárne sústrediť na mladú generáciu mileniálov, povedal M. Figura. A dodal, že na talianskom trhu je priestor pre tradičné kaviarne aj Starbucks, pretože cielia na odlišných spotrebiteľov.

„Ak sa pozrieme na Francúzsko, ďalšiu krajinu so silnou kávovou kultúrou, mileniáli nepochybne dobre reagujú na špeciálne kávy, a preto môžeme usudzovať, že Starbucksu sa v strednodobom až dlhodobom horizonte môže (v Taliansku) dariť,“ tvrdí analytik Euromonitoru Alexandre Loeur.

Americká spoločnosť mala v roku 2017 obrat vo výške 22,4 miliardy dolárov (19,34 miliardy eur). Má takmer 29-tisíc kaviarní v 77 krajinách, vrátane 12-tisíc v USA a 3 300 v Číne. Starbucks plánuje uzatvoriť 150 pobočiek v nasledujúcom roku pre spomalenie na americkom trhu.

Starbucks skúša zlomiť odpor Talianov, otvoril tam prvú kaviareň. V luxusnom štýle

Zdroj: TASR / AP