Nový Starbucks v národnom parku, ktorý ročne navštívi okolo štyri až päť miliónov turistov, sa od ostatných 27-tisíc pobočiek príliš nelíši. Ponúka podobný sortiment, zákazníci sedia v typicky hnedo prostredí, nechýba ani logo s morskou pannou.
Britský portál The Guardian upozorňuje na to, že na parkovisku a v okolí sa nachádza len minimum reklamy a nápisov, ktoré by informovali, že v blízkosti sa nachádza Starbucks. Portál naznačuje, že správcovia zrejme nechceli, aby táto značka uprostred prírody až tak bila do očí.
Freddy Brewster, bývalý sprievodca v Yosemitskom národnom parku, s činnosťou Starbucksu v areáli parku ostro nesúhlasí, hovorí o neprimeranom a nesprávnom rozvoji a spustil petíciu, pod ktorú sa doposiaľ podpísalo viac ako 25-tisíc ľudí.
„Chápem, že skúšajú zlepšiť infraštruktúru,“ tvrdí. „Vláda je však čoraz viac závislá od veľkých spoločností.“ Niektoré médiá poukazujú na tlak na privatizáciu niektorých služieb amerických verejných parkov, aby sa zefektívnila ich finančná politika.
V petícii sa ďalej uvádza, že Yosemitský národný park so Starbucksom prichádza o svoju jedinečnosť a hrozí, že sa čoraz viac bude približovať chaotickým a obchodným mestám.
Kaviareň Starbucks v Yosemitskom národnom parku Zdroj: Starbucks