Najväčší reťazec kaviarní Starbucks sa chystá expanziu aj na Slovensko. Upozornil na to portál Reťazce.sk. Majiteľ licencie spoločnosť Amrest už hľadá zamestnancov v potenciálnych bratislavských pobočkách.

Prvé pracovné pozície už vypísal na pracovnom portáli Profesia.sk. Obe pozície boli na pracovnom portáli zverejnené už minulý týždeň. Spoločnosť na webe hľadá nových store managerov a ich asistentov. Nástup je možný ihneď.

Od manažérov sa žiadajú tri roky praxe vo vedení maloobchodnej jednotky, angličtina na dennej báze, odolnosť voči stresu a priateľské vystupovanie. Zodpovední budú za marketing, predaj a finančné výsledky.

Od asistentov sa prax nevyžaduje, ale na rozdiel od vedúcich pobočiek budú zodpovedať za operatívne fungovanie pobočkovej siete, spracovanie mzdových podkladov a dochádzku, budú spracovávať pravidelné reporty a sledovať personálne náklady.

 „Veríme, že Slovensko je správne miesto pre Starbucks. Ak nás chcete podporiť, práve hľadáme správnych kandidátov, ktorí sa stanú súčasťou niečoho výnimočného,“ napísal Starbucks na svojom webe s tým, že ak má niekto o pozície záujem, mal by poslať životopis v angličtine. 

Koľko zamestnancov bude Starbucks na Slovensku zamestnávať, je zatiaľ nejasné. V prevádzkach zvyknú bývať zväčša minimálne traja ľudia starajúci sa o predaj nápojov a jedla.

Prevádzkovateľom siete Starbucks je v strednej Európe je spoločnosť AmRest, ktorá prevádzkuje okrem kaviarní aj reštaurácie KFC, PizzaHut alebo Burger King v Česku, Maďarsku a Poľsku. V oblasti kaviarenstva je Starbucks jedným z lídrov na trhu, v strednej Európe má 94 kaviarní, z toho 23 kaviarní sa nachádza v Česku.

O vstupe Starbucksu na Slovensko sa diskutovalo pred letom, keď médiá naleteli na nezmysel, že nainštaluje automaty na čerpacích staniciach Shell. Čo je síce pravda, ale nešlo o otvorenie skutočných kaviarní. Z pohľadu americkej firmy šlo skôr o oťukanie sa na novom trhu, ktorého cieľom bolo zistenie, ako budú na príchod reagovať slovenskí spotrebitelia. 

Pred niekoľkými týždňami ohlásil Starbucks expanziu aj do Talianska, kde už rokuje s talianskym partnerom Antoniom Percassim. Generálny riaditeľ Starbucks Howard Schultz v minulosti povedal, že sa pri otvorení svojej prvej kaviarne nechal inšpirovať návštevou Milána, ktorá ho uchvátila kaviarenskou kultúrou.