Novú aktivitu na slovenských koľajniciach oznámil dopravca v polovici tohto mesiaca a chce konkurovať štátnemu dopravcovi ZSSK na trati dlhej 445 kilometrov. Ten tu jazdí so štyrmi pármi vlakov InterCity, rovnaký počet chce mať aj RegioJet. Jančura chce tiež predĺžiť až do Košíc súčasný jeden pár vlakov na trati Praha - Žilina.

RegioJet chce aj na Slovensku, kde už jazdí na štátom objednávanej linke Bratislava - Komárno, udržať služby, ktoré poskytuje na českej trati z Prahy na Ostravsko. Súčasné vlaky ZSSK však patria k tomu najlepšiemu, čo je na slovenských železniciach k dispozícii.

R. Jančura plánuje nasadiť vozne, ktoré zakúpil od rakúskych železníc, lokomotívy si chce prenajímať. Vlaky InterCity prepravia na tejto trase 690-tisíc cestujúcich ročne, ich prevádzka je pre ZSSK stratová.

Podľa šéfa mimovládneho Inštitútu pre dopravu a hospodárstvo Ondreja Mateja nebude ani RegioJet na tejto linke ziskový. Na českých koľajniciach je RegioJet v strate 90 miliónov korún ročne kvôli cenovej vojne s Českými dráhami a Leo Expressom.

ZSSK na trati nasadzuje vagóny vyrobené v rokoch 2007 až 2012 a na každom spoji je reštauračný vozeň, všetky majú aj služobné vozidlo na prepravu cestujúcich na vozíku, kočíkov či bicyklov.

Podľa dennej doby majú súpravy šesť až deväť vozov. Vlaky stihnú trasu prejsť za päť hodín a zastavujú v Trnave, Trenčíne, Žiline, Liptovskom Mikuláši, Poprade a Kysaku. Spojenie dopĺňajú rýchliky, ktoré jazdia o takmer hodinu dlhšie.