Jobteq Solutions pôsobí na slovenskom trhu už viac ako 4 roky a každým rokom rastie a zviditeľňuje sa medzi personálnymi agentúrami pôsobiacimi v IT oblasti. Ako sa to však celé začalo?

Po skúsenostiach z predchádzajúcich agentúr sme sa rozhodli vytvoriť koncept lepšej a efektívnejšej služby pre obe strany - kandidátov, ktorých je dnes akútny nedostatok a taktiež pre klientov, ktorí tieto zdroje urgentne potrebujú.

Keďže na slovenskom trhu sú momentálne desiatky rôznych personálnych agentúr, dôležité pre nás bolo vytvoriť tú najlepšiu a najkvalitnejšiu službu, ktorá ponúka komplexné riešenia v oblasti náboru IT expertov a urýchľuje výberový proces. Ten sa historicky ukázal ako málo konkurencieschopný pre jeho dĺžku. Dnes už vieme, že práve tento faktor mnohokrát ovplyvňuje úspešné dodanie IT experta na projekt u klienta. Dávame si záležať na dobrých vzťahoch a dôvere medzi našim IT recruitment tímom, kandidátmi a zároveň klientmi, s ktorými spolupracujeme.

Podnikať v oblasti Informačných technológii vyžaduje nielen odborné vedomosti, ale aj vnímavý prístup ku klientovi. Nie je teda náročné sa presadiť v tak dynamickom prostredí?

Jobteq Solutions pracuje na klientskych zadaniach naprieč celým IT spektrom. Outsourcing služby už dnes ponúkame úspešne okrem Slovenska aj v Českej republike. Medzi najväčších klientov patria najmä spoločnosti z oblasti bankovníctva a financií. Spolupracujeme aj s rýchlo rastúcimi IT startupmi. Ku našim klientom pristupujeme individuálne a veríme, že iba silná znalosť klientskych potrieb umožňuje dodávanie excelentných služieb. Internou stratégiou je úzka špecializácia a networking každého recruitera, pretože znalosť konkrétnej domény priamo determinuje rýchlosť dodania, ktorá je v tomto sektora kľúčová.

V roku 2020 sa mierne zmenil pracovný trh v dôsledku nepriaznivej COVID situácie. Ako ste na to zareagovali u Vás?

Každý segment bol v určitom čase ovplyvňovaný pandémiou. V marci 2020 viac ako 90 % našich klientov pozastavilo nábor IT kapacít, väčšina spoločností v obavách očakávali globálnu krízu a škrtali pokiaľ možno, čo najviac výdavkov. IT segment sa našťastie prebudil približne po 3 mesiacoch. Dnes môžeme spokojne konštatovať, že kríza nás urobila silnejšími. Medzičasom sme prijali dve nové kolegyne a zistili sme, že kľúčom k úspechu sú naši zamestnanci. Kríza nás mnohé naučila a taktiež sme identifikovali slabé miesta v podniku. Napriek bezútešnej situácii v úvode roku 2020 sa nám podarilo zvýšiť medziročne obrat o 74% a stabilizovať cash - flow. V roku 2021 predpokladáme ďalší rast tržieb o 80%. Začíname si uvedomovať, že sa nám firma posúva do fázy dozrievania a uvedomujeme si taktiež aj zodpovednosť voči klientom, ktorí sa mnohokrát na nás spoliehajú. Prvotné opojenie z “úspechu” nahrádza pokora, pretože každý krok vpred prináša množstvo nových výziev a pred nami je ešte veľmi dlhá cesta.

Aké sú Vaše ďalšie plány do budúcna?

Najbližšie mesiace chceme optimalizovať vnútropodnikové procesy a rozšíriť klientske portfólio v rámci slovenského a českého trhu. Ambíciou pre rok 2022 je otvorenie kancelárie v Košiciach, aby sme boli bližšie k niektorým kľúčovým klientom. Ďalším krokom bude Brno a od roku 2023 by sme radi expandovali aj na zahraničné trhy v rámci DACH regiónu.

Zároveň intenzívne pracujeme na definovaní dlhodobej marketingovej a obchodnej stratégie. Okrem služieb recruitmentu a outsourcingu zvažujeme rozšíriť portfólio o oblasť vzdelávania, ktoré je dnes v IT komunite veľmi moderné. Prvým krokom budú kurzy grafického dizajnu, neskôr máme v pláne začať aj so základmi programovania pre stredoškolákov, ktorí majú potenciál nasýtiť narastajúci dopyt v IT segmente. V Jobteq Solutions stále rastieme a každým dňom o nás počuť viac a viac. Sme dôkazom toho, že firma môže byť viditeľná v online priestore aj prostredníctvom dobre odvedenej práce a organického rastu, bez nafúknutého budgetu na marketing.

Pokiaľ sa chcete dozvedieť viac o našich službách a otvorených pozíciách od klientov, navštívte náš web: https://www.jobteq.net/.