Japonská spoločnosť Sony sa s juhokórejským partnerom, podnikom Samsung, dohodla, že mu predá svoj takmer 50-percentný podiel v spoločnom podniku na výrobu LCD displejov. Firmu k obchodu v hodnote 940 miliónov dolárov (720 mil. €) donútil dlhodobo slabý predaj televízorov s jej značkou. Napísal to v pondelok denník E15.

Sony ešte v novembri uviedla, že za finančný rok, ktorý sa skončí v marci, vykáže už štvrtý rok stratu. Iba divízia venujúca sa výrobe televízorov príde o 2,2 miliardy dolárov v dôsledku stále klesajúceho dopytu a silného kurzu japonského jenu.

Sony sa zároveň rozhodla, že prinajmenšom v nasledujúcom roku nezvýši svoj podiel v spoločnom podniku s firmou Sharp.

Naopak, sústrediť sa chce na trh s mobilnými telefónmi. V októbri informovala, že za 1,5 miliardy dolárov od Ericssonu prevezme podiel v podniku Sony-Ericsson. Podľa niektorých analytikov tento presun priorít má zmysel. Tvrdia totiž, že trh s LCD televízormi sa už vlani dostal na svoj vrchol a teraz sa bude zmenšovať o 3 až 4 percent ročne

Foto na titulke - Flickr