Snap stanovil pred dvoma týždňami rozpätie emisnej ceny na 14 až 16 dolárov, čo bolo podstatne menej, ako očakávali analytici. Trhová hodnota firmy na základe konečnej emisnej ceny je 24 miliárd dolárov. Vo štvrtok akcie firmy vstúpia na newyorskú burzu NYSE.
Primárna emisia majiteľa Snapchatu bude najväčším vstupom na verejný trh v USA od emisie akcií čínskeho internetového predajcu Alibaba Group v roku 2014. Bude to tiež najväčšia primárna emisia technologickej firmy v USA od emisie Facebooku v roku 2012.
V poslednom kole financovania firmy súkromnými investormi dosiahla hodnota akcie Snapu takmer 31 dolárov. Takáto cena by celú spoločnosť ohodnotila na zhruba 30 miliárd dolárov.
Medzi investormi sa však podľa agentúry Reuters v poslednom čase šíria obavy zo stále doteraz neovereného podnikateľského modelu firmy, spomaľovania rastu počtu používateľov, prehlbovania straty a z toho, že nad firmou si plánujú udržať príliš veľkú kontrolu jej zakladatelia. Rast počtu nových používateľov ku koncu roka podľa údajov firmy viac-menej stagnoval a Snapchat mal v priemere 158 miliónov používateľov denne.
Podobnú službu ako Snapchat navyše nedávno zaviedol Instagram, ktorý patrí Facebooku. Firma Snap ešte nevytvorila zisk a vlani sa jej strata zvýšila na 515 miliónov dolárov z 373 miliónov dolárov v predchádzajúcom roku.
Snapchat začal činnosť v roku 2012 ako aplikácia umožňujúca používateľom posielať fotografie, ktoré po niekoľkých sekundách z prístroja zmiznú. Firma sa vlani na jeseň začala označovať za výrobcu fotoaparátov, predstavila slnečné okuliare so vstavaným fotoaparátom, ktorý je bezdrôtovo spojený so smartfónom, a premenovala sa na Snap Inc.