K rebrandingu slovenských čerpacích staníc Agip sa dostáva Slovnaft takmer jeden a pol roka po ohlásení akvizície. Materský maďarský koncern MOL uzavrel dohodu o prevzatí aktivít talianskeho koncernu Eni na slovenskom, českom a rumunskom trhu vlani v máji. Najväčší balík 125 čerpačiek „ukoristil“ v susednom Česku, kde mu transakcia dopomohla vyšvihnúť sa na trhovú dvojku.
Slovnaft plánuje do konca roka vymeniť logo a ďalšie vizuálne prvky na zhruba 25 až 30 slovenských čerpačkách Agip. Zvyšné prídu na rad v prvom polroku 2016. Pôvodné vizuálne prvky nahradia sýte čierno-žlté farby a pre pumpy Slovnaftu charakteristický oblý totem, informuje hovorca bratislavskej rafinérie Anton Molnár. Počas októbra plánuje Slovnaft spustiť na všetkých Agipkách vlastný vernostný program, ktorý využíva takmer pol milióna zákazníkov.
Pod značku Slovnaft bolo v rámci akvizície začlenených 41 benzíniek Agip. Sieť Slovnaftu sa tak rozrástla na viac ako 250 predajných miest. Na niektorých z nich firma skúša nový koncept predajne so širšou ponukou potravín - novinkou je sortiment produktov každodennej spotreby, napríklad pekárenských alebo mliečnych výrobkov. Začiatkom budúceho roka Slovnaft plánuje na čerpačkách spustiť predaj potravín a nápojov od malých domácich producentov.
Trojnásobne vyšší počet čerpacích staníc Agip oproti Slovensku prejde rebrandingom v susednom Česku, kde dostanú dozelena ladené farby značky MOL. Skupina začala s procesom tento týždeň na prvých štyroch benzínkach. Do konca roka sa logo a vizuálne prvky zmenia na viac ako tridsiatke čerpačiek, zvyšné prejdú rebrandingom na budúci rok. Okrem brandu MOL maďarský koncern kontroluje v Česku tiež značku čerpacích staníc Pap Oil.