Rafinéria o svojom zámere informuje s tým, že priamo vo svojom areáli i v jeho blízkom okolí bude opravovať koľajový úsek dlhý približne 20 kilometrov. Celková dĺžka trate podniku je pritom až 93 kilometrov.
Pravdou je však aj to, že investícia má pre samotný Slovnaft veľký význam. V podobnom rozsahu totiž rekonštruuje podnik svoju železnicu prvý raz od výstavby rafinérie v 50. rokoch minulého storočia.
Vagóny naplnené na maximum
Slovnaft v tlačovej správe konkretizuje, že rekonštrukčné práce sa dotknú jeho ústrednej nákladnej stanice Prievoz, ako aj spojovacej koľaje, ktorá vedie cez Slovnaftskú ulicu a pokračuje cez areál rafinérie. Vďaka novej investícii bude preprava v podniku menej hlučná a rafinéria bude môcť po spevnení trate aj viac vyťažiť svoje vagóny.
Modernizovaná železničná vlečka umožní plniť cisterny produktmi rafinérie zo súčasných osemdesiatich ton až na ich plnú kapacitu, ktorá je ešte o desať ton vyššia. Takto sa potom prirodzene zredukuje aj počet prepravovaných cisterien.
Modernizácia železničnej trate začne už v druhej polovici februára. Jej ukončenie je naplánované na leto budúceho roka. Koľaje sa podľa riaditeľa logistiky Slovnaftu Branislava Vintera budú rekonštruovať postupne, aby nebolo obmedzené expedovanie cisterien a zásobovanie zákazníkov. A aby boli minimalizované aj dopravné obmedzenia na Slovnaftskej ulici.