Nové zoskupenie je o to dôležitejšie, že nielen Slovensko, ale aj celá Európa dnes zaostávajú v produkcii batérií za iným kontinentom. Do európskych elektromobilov sa dnes musia dovážať batérie hlavne z Ázie.
Kto do toho vstupuje
K zakladateľom aliancie patrí domáca automotive skupina Matador Holding rodiny Rosinovcov. Taktiež bratislavská rafinéria Slovnaft v rukách maďarského MOL-u, ktorý sa už dlhšie obdobie netají tým, že chce mať aj iné oporné nohy ako len ropné palivá. Do tejto partie sa zaraďuje slovenská vetva strojárskeho panstva Čecha Jaroslava Strnada MSM Holding.
Alianciu zakladá aj slovenská firma budujúca elektro nabíjačky GreenWay Infrastructure, tuzemská dcéra nadnárodnej energetickej skupiny A.En. i ďalšie dve domáce firmy IPM a InoBat.
Alianciu spoluzakladajú tiež Centrum pre využitie pokročilých materiálov Slovenskej akadémie vied, ako i Technická univerzita v Košiciach.
Zníženie závislosti
Nová aliancia pri svojom založení zdôrazňuje, že hodnota globálneho trhu s batériami má v roku 2025 predstavovať až 250 miliárd eur a bude ďalej rýchlo rásť. „Batérie budú nevyhnutným tovarom pre každú ekonomiku a ich výroba v Európe je nevyhnutná na pokrytie enormne rastúceho dopytu a zníženie závislosti od mimoeurópskej produkcie,“ uvádza aliancia.
Vyšší strategický akčný plán Európskej únie z vlaňajšieho roku zahŕňa opatrenia
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?