Fakt, že slovenský potravinársky priemysel je v porovnaní s okolitými krajinami chudobný príbuzný, nie je nič nové. Napriek tomu to mnohí spotrebitelia vôbec nevnímajú. Verejné povedomie o tom, čo sprevádza potravinu na ceste od výrobcu k spotrebiteľovi, značne pokrivkáva, a pritom predaj potravín, ich dostupnosť a ceny ľudia vnímajú ako hlavné indikátory toho, ako sa majú a koľko si môžu dovoliť denne minúť.

Maloobchodný trh s potravinami sa s tým bude musieť vyrovnávať aj naďalej a retailové reťazce s tým zasa musia počítať. Nie je to vôbec tak dávno, keď spotrebiteľovi dokazovali, že za vysokými cenami potravín nie je ich snaha zvyšovať marže, a už vôbec nie pri slovenských potravinách. Nájdu sa medzi nimi dokonca aj také, ktoré priznávajú, že zo slovenských potravín majú nižší výnos.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa