Systém objednávania a platenia v reštaurácii je po desaťročia rovnaký. Rýchla doba a veľmi dobrá dostupnosť technológií však zapríčinili, že digitalizácia prináša výhody aj do oblasti gastronómie. Novým spôsobom, pri ktorom s objednávkou či platbou už nie je nutné čakať na čašníka či chodiť k pultu s platobným terminálom, vymysleli zakladatelia českého startupu Qerko.

V Česku zaznamenal systém za tri roky úspešný rozbeh a v súčasnosti ho v krajine využíva už takmer tisíc stravovacích zariadení. Prostredníctvom rovnomennej aplikácie cez QR kód umiestnený na stole si zákazníci môžu priebežne kontrolovať zoznam konzumovaných jedál či nápojov a kedykoľvek mobilom zaplatiť za položky, ktoré si označia. Tento spôsob šetrí čas nielen zákazníkom, ale aj obsluhe.

Nápad na relatívne jednoduchý koncept dostal pri platení za obed v jednej pražskej reštaurácii Lukáš Kovač, CEO a spoluzakladateľ Qerka: „Keď sme dojedli, prišiel čas na platenie. Čašník sa spýtal, či budeme platiť spolu alebo zvlášť. Odpovedali sme, že zvlášť, pretože som bol na obede s kolegami. A čašník odpovedal, „tak vás poprosím ku pokladni“. Tak sme šli do radu, kde už čakala na platenie ďalšia skupinka hostí. Prekážali sme tam, pretože okolo kasy potrebovala obsluha chodiť a nosiť taniere. Očividne z toho neboli šťastní ani oni, ani ja.“

Lukáš Janoušek, CEO Campiri
Neprehliadnite

Získali milióny na expanziu a veria, že s karavanmi vybudujú na Slovensku lovebrand

Revolučný spôsob platenia

Výhodou je, že zákazník môže zaplatiť účet kedykoľvek, hoci aj počas prestávky medzi chodmi. Zároveň si môže presne vybrať položky, ktoré platí len za seba. Obsluha má cez pokladňu okamžitý prehľad o platbách pri jednotlivých stoloch, a tým, že nemusí riešiť účet, môže rýchlejšie obslúžiť ďalších hostí.

Aplikácia ponúka aj voliteľné možnosti sprepitného v percentách z účtovanej sumy. Zaplatený účet okamžite odchádza zákazníkovi na e-mail, nič sa teda nemusí tlačiť na papier. Podnikom tiež pomáha získať komplexný prehľad o preferenciách zákazníkov.

Aplikácia tiež umožňuje objednávanie jedál, pričom zo skúseností z Česka tvrdí Qerko, že sa týmto spôsobom zvýšia objednávky o približne desať percent. K dispozícii je aj vernostný program, prostredníctvom ktorého dokážu prevádzky zákazníkom prinášať rôzne akcie.

Qerko ponúka tiež riešenie pre prevádzky, ktoré využívajú alebo chcú využívať, čoraz obľúbenejšie objednávacie kiosky. Fyzické kiosky však stoja tisíce eur a pri nápore hostí sa pri nich tvoria rady. Český startup prináša digitálne kiosky priamo v mobile a okrem toho aj kompletné e-shop riešenie napojené na POS.

Vstup nielen na Slovensko

Qerko plánuje systém postupne zavádzať do slovenských reštaurácií, pričom do konca roka ich môže byť aj niekoľko stoviek. Okrem Slovenska startup vstupuje aj na rakúsky a nemecký trh, čo znamená, že sa bude pokúšať získať ďalšie financovanie prostredníctvom investičných kôl.

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa