Spoločnosť Plzeňský Prazdroj Slovensko je spolu s Heinekenom jedným z dvojice dominujúcich hráčov na slovenskom pivovarníckom trhu. Udržuje si pomerne konštantné tržby a jej zisk klesol počas pandemických rokov 2020 a 2021 len minimálne. Čo sa týka tržieb i zisku, má posledné dva roky nad Heinekenom miernu prevahu, ten to však kompenzuje svojím vyšším podielom na trhu. Plzeňský Prazdroj produkuje približne tretinu piva na slovenskom trhu.
Rok výziev
„Aj keď rok 2022 ešte nemáme úplne uzavretý, hodnotím ho ako veľmi úspešný. Môžem skonštatovať, že v celkových predajoch evidujeme v porovnaní s predošlými rokmi stúpajúcu krivku,“ hovorí pre TREND obchodný riaditeľ spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko Martin Grygařík. Napriek tomu, že uplynulý rok bol pre spoločnosť náročný, priniesol zintenzívnenie výroby v pivovare Šariš, v ktorom sa vyrábajú slovenské značky pív patriace Prazdroju.
Jednou z najväčších výziev pre rok 2023 je pre spoločnosť podľa M. Grygaříka posilnenie podielu na slovenskom trhu.
„Po dvoch rokoch pandémie sme očakávali postupné zotavenie trhu, návrat spotrebiteľov a personálu do prevádzok, ale namiesto toho prišla vojna na Ukrajine, energetická kríza, nestabilita, nedostatok surovín, kontinuálny rast cien, tlak na vstupné náklady a inflácia,“ opisuje M. Grygařík najväčšie výzvy uplynulého roka. Podľa neho sa s nimi spoločnosť vyrovnala dobre a pochvaľuje si predovšetkým spoluprácu s logistickými i obchodnými partnermi. Konkrétne výrobné a hospodárske čísla však zverejnia až na jar.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?