Po tom, ako sa vypredala prvá séria mobilných domov v tvare vajíčka, čaká ekologické kapsule nový vývoj modernejšieho a ešte úspornejšieho modelu. Vyriešiť musí firma vysoké náklady na servis, čo do určitej miery obmedzuje predávať domčeky do vzdialených destinácií vo väčšom množstve. O sériovej výrobe firma hovorí už roky, no to sa už čoskoro môže stať realitou.
Spoločnosť čaká na investíciu vo výške 1,5 milióna eur od crowdfundingovej platformy Crowdberry. Prostriedky použije na vývoj, no zároveň sa firma pripravuje na vstup strategického partnera, ktorý má pomôcť s výrobou vo väčších objemoch. O novinkách, ale aj očakávaniach z novej verzie ekologických domčekov v rozhovore pre TREND hovorila Soňa Pohlová, spoluzakladateľka a riaditeľka vývoja spoločnosti Ecocapsule.
Mám pocit, že o vás dlhšie nebolo počuť. Ako sa firme za posledný rok darí?
Momentálne sme v štádiu hľadaní investorov. Máme rozbehnutú investičnú kampaň, pričom investícia bude zameraná na upgrade už existujúcich domčekov a toho, aby sme sa pohli aj technologicky či dizajnovo. Za posledné roky sme vypredali prvú, testovaciu flotilu kapsúl, ktoré sa dostali k svojim zákazníkom a všetky ich recenzie chceme zapracovať do ďalšieho vývoja.
Minulý rok sme rozbehli našu rentalovú flotilu. Táto flotila bola zameraná na ľudí, ktorí mali záujem si ich odskúšať. Využívali to hotelové rezorty alebo jednotlivci. Potom mali možnosť ich odkúpiť za výhodnejšiu cenu. Nešlo ani tak o biznisový model ako skôr o marketingový a skúšobný koncept. Ecocapsule sa dostali na rôzne miesta najmä po Európe. Schválne sme to tak geograficky cielili, aby sme znížili náklady na servis.
V zisku do troch rokov
Prvú sériu ste vypredali celú?
Áno, to čo sme chceli, sme v podstate vypredali. Najskôr sme plánovali viac kusov, no servisné náklady neboli úplne najnižšie a každá kapsula bola svojím spôsobom v niečom trochu prototyp. Veľa komponentov sa na takmer každej kapsule menilo aj tým, že nám zopár dodávateľov skrachovalo a potom sme museli hľadať náhradu.
Museli sme nájsť rozumný kompromis medzi počtom predaných kapsúl, aby sme mali trhovú validáciu, aby sme nepredali príliš veľa kapsúl do celého sveta, lebo potom by sme mali servisné náklady úplne niekde inde.
Slováci vyrábajú protiatómové bunkre, dodajú ich za 45 dní. Chcú expandovať aj do Nemecka
Ako sa kapsule predávali počas pandémie?
Bolo citeľné, že ľudia mali oveľa väčší záujem aj kvôli izolácii či túžbe byť viac v prírode. Z tohto hľadiska to bolo fajn. Na druhej strane sme zaznamenali vyššie náklady najmä pri globálnej doprave, ktorá vyskočila neskutočne hore a potom aj pri cenách niektorých materiálov prípadne služieb. Teraz sa k tomu pridáva energetická kríza, ktorá nám na jednej strane prináša oveľa väčší záujem, ale zasa náklady na výrobu sú vyššie.
Všetko ste vypredali, no stále ste v strate. Prečo tomu tak je?
V strate sme z dôvodu investícií a vývoja. Do zisku sa chceme dostať v priebehu najbližších troch rokov.
Spomínali ste prenajímanie. Vidíte v rental biznise ďalší potenciál?
Zatiaľ určite áno. Veľmi sa nám tento model osvedčil aj pri hudobných festivaloch. Máme rozbehnuté spolupráce aj na ďalšie roky aj so zahraničnými festivalmi. Tento rok sme to otestovali u nás na Pohode a Grape. Je to koncept, ktorý by sme chceli súbežne rozbiehať.
Karibik s potenciálom
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?