Pekárenská sieť Le Pain Quitiden hľadá aj prostredníctvom generálneho konzulátu Slovenskej republiky v Bruseli partnera, ktorý sieť rozbehne. Spoločnosť chce na trhu fungovať prostredníctvom takzvanej Master franšízy, ktorá umožňuje využívať obchodný model, značku, know-how a podporu spoločnosti na rozvoj vlastnej siete pekární, informovali aktuality.sk.

Master franšízant tak získa výhradné zastúpenie na Slovensku a eventuálne aj v širšom okolí. Le Pain Quitiden znamená v preklade „chlieb náš každodenný“. Ide o pekárensko-reštauračnú skupinu, ktorá bola v založená v Bruseli v roku 1990 Alainom Coumontom. Ten bol nespokojný s vtedajšou kvalitou chleba a tak začal vyrábať vlastný organický chlieb len zo štyroch surovín.

Prvá pekáreň bola otvorená v v bruselskej avantgardnej štvrti Rue Antoine Dansaert. V roku 1997 spoločnosť otvorila svoju prvú prevádzku v Spojených štátoch na Madison Avenue v New Yorku. Spoločnosť prevádzkovala najviac 300 predajní po celom svete. Dnes ich je 210 v 21 krajinách a na troch kontinentoch.

Prevádzky sa nachádzajú napríklad v Belgicku, Francúzsku, Japonsku, Katare, Mexiku či Spojených arabských emirátoch. Reštaurácie v Spojených štátoch, Spojenom kráľovstve, Belgicku a Paríži sú vlastnené a prevádzkované spoločnosťou, zatiaľ čo ostatné sú licencované formou franšízy. Firma je dnes známa aj vďaka tomu, že vo všetkých prevádzkach sa nachádzajú dlhé drevené stoly.

Vlani spoločnosť Le Pain Quitiden súhlasila s predajom svojich amerických pobočiek pekární a kaviarní spoločnosti Aurify Brands LLC z New Yorku za tri milióny dolárov. Spoločnosť mala finančné problémy ešte pred pandémiou, no počas nej bola nútená zavrieť takmer všetky z 98 prevádzok.

Spoločnosť Aurify Brands prevádzkuje niekoľko konceptov, vrátane Melt Shop, Little Beet či franšízových pobočiek Five Guys. Firma plánuje opäť otvoriť 35 pobočiek Le Pain Quitiden, čím vytvorí približne 1 000 pracovných miest.

Ďalšie dôležité správy

Reťazec Wendys
Neprehliadnite

Americké fastfoody, ďalší diskont či populárne kaviarne. Tieto značky sa chystajú na Slovensko