„Je to síce malý trh, ale keď sme sa pýtali priateľov a známych, tak sa im niečo také páčilo,“ Hovorí M. Felčan o motivácii vytvoriť Ideasstarter.com. K. Škulcová, ktorá študuje na Ekonomickej univerzite v Bratislave bankovníctvo, sa nebojí toho, že Slováci patria ku konzervatívnejším národom a od čias Horizontu a BMG majú zlé skúsenosti „s podnikateľskými sľubmi“.

Tento problém riešili ako prvý. Dôveryhodnosť sa snažia získať podobne ako Kickstarter pred rokmi – videami so známymi osobnosťami: podnikateľ Ivo Toman, primátor Trenčína Richard Rybníček alebo Jozef Banáš. Ako hovorí M. Felčan, tieto videá nakopli vyššie príspevky ako pár eur, ako aj priniesli viac ľudí na stránku.

Crowdfunding funguje na báze podpory nejakého umeleckého alebo podnikateľského nápadu, respektíve zakúpenia si produktu ešte predtým, ako bude vyvinutý alebo vyrobený. Žiadateľ o podporu dokonca nemusí ani splniť to, čo sľubuje a dodať produkt.

Medzi aktuálnymi projektmi sú tvorcovia dobíjacieho dáždnika, menštruačných nohavičiek, fotografka, ktorá chce vyzbierať 20-tisíc eur na fotoateliér, či človek, ktorý má "rozpracovaný projekt na vzdelávanie a pomoc ľuďom, hlavne v oblasti prosperity, vzťahov a peňazí". Na väčšinu projektov neprispel zatiaľ nikto, necelé tri stovky sa vyzbierali na spomínaný dáždnik.

Podobne ako ďalší veľký crowdfundingový portál Indiegogo má Ideasstarter dve formy spolupráce – flexibilnú a fixnú. Vo fixnej ak tvorca projektu nesplní cieľ projektu, teda nevyzbiera cieľovú sumu, nedostane nič a peniaze sa vrátia prispievateľom.

Druhá flexibilná možnosť znamená, že aj keď tvorca nesplní cieľ, dostane peniaze. Znížené o sumu, ktoré si berie transakčné médium – napríklad PayPal a tiež o poplatok portálu Ideasstarter.com vo výške osem percent. Z toho sa kryje prevádzka portálu, reklama pre projekt, ale spláca sa aj štartovacia investícia.

Zatiaľ projekt vyšiel zakladateľov na štyritisíc eur, investíciu do programovania zatiahli M.  Felčan a K.  Škulcová z úspor. Mladí Slováci stavajú na to, že aj v crowdfundingu existuje niečo ako národné cítenie. Viac podporujú Američania americké projekty, Nemci nemecké a podobne. Ideasstarter by mal byť v tomto slovenský. Aj keď nie navždy.

„Keď rozbehneme slovenský trh, chceme expandovať do celej strednej Európy. Už teraz sa dajú vytvoriť projekty v českých korunách,“ hovorí M. Felčan o  plánoch na najbližšie dva roky.

Momentálne je na portále viac neúspešných projektov. Dokonca aj tie najnádejnejšie – ako napríklad slovenský nabíjací dáždnik Chargebrella – nepreskočia hranicu pár sto eur.