Na Slovensku sa v uplynulých rokoch výrazne darilo diskontným sieťam. Spolu prevádzkujú zhruba 520 predajní a ďalšie stále pribúdajú. Značky ako Tedi, Pepco, Kik a Action ponúkajú širokú škálu takzvaného non-food sortimentu od oblečenia až po domáce potreby.

Noví hráči na obzore

Výsledky maloobchodu vo formáte diskontov ukázali, že uprednostňovanie nákupov v tomto type obchodov na Slovensku neustále rastie. „Klesajúce príjmy rodinných rozpočtov nútia obyvateľstvo k úspornému narábaniu s príjmami,“ hovorí analytik obchodu Ľubomír Drahovský.

Nováčikom diskontného trhu je holandský reťazec Action. Prvú predajňu na Slovensku otvoril vlani v marci a v súčasnosti ich prevádzkuje už 24. Ponúka zhruba šesťtisíc výrobkov, pričom až 1 500 položiek nestojí ani jedno euro. Priemerná cena všetkých výrobkov nedosahuje ani dve eurá.

Saturovaný trh nových hráčov neodrádza a už budúci rok by mal na trh vstúpiť diskont Woolworth, ktorý v Nemecku prevádzkuje takmer 600 predajní a v krátkom čase tam plánuje otvoriť ďalších 400. S expanziou firma začala v Poľsku, kde sa chce rovnako ako v Nemecku dostať na 1 000 predajní. 

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa