Investori za balík 850-tisíc eur získali minoritu vo firme, ktorá dodáva proteínové „snacky“ okrem slovenského aj na český, švédsky, fínsky, nemecký, či ruský trh.
Peniaze by mali ďalej podporiť exportné chute Max Sport-u s globálnymi ambíciami. Ako hovorí výkonný riaditeľ Martin Poledna okrem marketingovej podpory a posilnenia obchodného oddelenia budú v Max Sporte vyvíjať aj nové produkty modernej stravy pre aktívnych ľudí.
Slovenská firma rastie najmä vďaka trocha netradičnej obchodnej stratégii. Kým veľké športové značky sa zameriavali na predaj cez špecializované obchody s výživou, Max Sport sa snaží predávať cez čerpacie stanice, ale aj supermarkety.
Max Sport si sám proteínové tyčinky nevyrába. Tyčinky produkujú jeho partneské potravinárske závody. Produkty vyvíjajú v spolupráci s odborníkmi zo slovenského športovo-diagnostického centra Sport Diag. Tamojší športoví lekári im pomáhajú s optimálnym zložením. Bratislavský Max Sport je teda prevažne obchodná firma, ročne jej tržby rastú dvoj aj trojciferným rastom.
„Zaujalo nás, že Max Sport vo svojich produktoch uprednostňuje ingrediencie z ekologického hospodárstva a minimalizuje, ba dokonca vylučuje používanie bieleho cukru, konzervantov a rôznych chemických aditív. Investovanie do tejto spoločnosti nám umožnilo rozšíriť naše aktivity v súlade s komplexnou koncepciou skupiny Janom, ktorá sa zameriava na výrobu zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, elektromobilitou,“ hovorí konateľka Janomu Katarína Miškovská.
Doplnky výživy sú nenápadnou, ale rastúcou časťou potravinárskeho trhu. Minulý rok napríklad kúpili poľský Enterprise Investors (spolumajiteľ Kofoly) väčšinový podiel v jednom zo svetovo najväčších výrobcov doplnkov výživy pre športovcov – maďarskom Scicec Holding.