Slovenská dcéra luxemburskej Skytec group – Universal Media Corporation /Slovakia/ (UMC) pripravuje expanziu svojho závodu na Slovensku v Novom Meste nad Váhom. Firma tento rok vyrobila takmer milión televízorov, čo je raz toľko ako minulý rok. Tento trend by mal pokračovať.
Fabrika porastie
Spoločnosť plánuje budúci rok vyrobiť dva milióny televízorov. Preto koncom roka spustí štvrtú linku a k súčasnej päťstovke zamestná ešte okolo 150 ľudí. Budúci rok chce kúpiť ďalšie dve linky, pristavať by sa mali aj sklady. „Na celý budúci rok máme plán investovať sedem až desať miliónov eur,“ hovorí konateľ UMC Vladislav Khabliev. Ako podotkol, na rozšírenie investície nežiada štátnu pomoc. Na vytvorenie nových pracovných miest ešte v tomto roku dostala firma od úradu v Novom Meste nad Váhom pol milióna eur. Ako pripomína predseda úradu Marián Mesiarik, podpora na jedno miesto je menšia ako dostali iní investori v trenčianskom kraji. „UMC je jedna z mála firiem v našom regióne, ktorá pre krízu neprepúšťala,“ vyhlásil. Do roku 2013 plánuje vyrábať ročne päť miliónov televízorov. Čo je toľko, ako teraz slovenské fabriky Sony a Samsung. A mala by zamestnať ďalších tisíc ľudí.
Čínske plány
Okrem domácej expanzie založila UMC s čínskou štátnou firmou Anhui Whywin International pred mesiacom spoločný podnik. Ten bude mať nakupovať komponenty pre výrobu televízorov na Slovensku. Ale chystá sa aj jeho rozšírenie do sféry výroby. „Koncom budúceho roka začneme v Číne s výstavbou závodu na LCD televízory, ktorý bude obsluhovať USA, Austráliu a Áziu,“ plánuje V. Khabliev. UMC chce tiež rozbehnúť výrobu LCD panelov, ktoré teraz kupuje od Samsungu. „Výroba panelov sa rozbehne najskôr o rok,“ dodáva generálny riaditeľ UMC Aslan Khabliev. Vo februári chystá UMC začať produkciou LCD televízorov s LED podsvietením.
UMC ťaží z ekonomickej situácie na trhu, keďže dodáva cenovo dostupné LCD televízory, ktoré spotrebitelia v kríze preferujú. Firma ich vyrába pod vlastnou značkou SKY, alebo pod značkami obchodných reťazcov. Vo výrobnom portfóliu má tiež televízory so vstavaným DVD prehrávačom. Tento rok UMC okrem malých formátov, do 32 palcov, uviedla na európsky trh aj najpredávanejšie formáty od 32 do 46 palcov. Jej hlavným exportným trhom je Veľká Británia, kde je vo svojom segmente UMC jednotkou s dvadsaťpercentným trhovým podielom. Tento rok vstúpila tiež na trhy v Nemecku, Francúzsku, Taliansku, Česku a Maďarsku.
Foto na titulke - Vlado Benko