Počas pandémie koronavírusu sa sociálna interakcia výrazne obmedzila, mnohým ľuďom chýbala. Každý sa so situáciou snažil vysporiadať po svojom, mnohým alenapríklad technologické prostriedky nedokázali nahradiť živú otvorenú komunikáciu. Karanténa bola hnacím motorom aj pre vznik spoločenskej hry s názvom čLOVEčina.
Hru vymysleli dve Košičanky, vyštudovaná manažérka Daniela Choma a zubárka Alexandra Hollá, ktoré otvorenú komunikáciu do medziľudských vťahov prinášajúv zaujímavej forme. Obe hovoria, že hru sa vyladili tak, aby bola neopatrná aaby sa dotýkala skutočného človeka, a nebála sa ísť do hĺbky. To nakoniec bolo aj najväčším lákadlom a úspechom. Ľudia v hre narážajú aj na také otázky a témy, ktoré im priniesú nielen smiech, ale aj plač, hádky a udobrenia.
Cieľom je ukázať sa
„Nápad na hru som mala už od jesene 2019, no realizáciu som stále odkladala. Prišla však karanténa, ľudia sa nemohli stretávať a páry trávili spolu veľa času, čo so sebou prinieslo nápady na množstvo tém,“ hovorí D. Choma.
K realizácii spoločenskej hry ju napokon do istej miery motivovala kolegyňa, ktorá bola nútená zavrieť rodinný podnik a spolu s manželom sa zamerali na donášku. Ku každej objednávke chceli zákazníkovi pribaliť aj malú pozornosť, a tak D. Choma poprosila kamarátku,aby jej pomohla pripraviť zopár kartičiek s otázkami, ktoré by si ľudia mohli doma zahrať.
Za dva dni mali hotových 200 otázok, ktoré boli také dobré, že rozhodnutie vytvoriť hru padlo takmer okamžite. Úlohou v hre čLOVEčina nie je pátrať pokonkrétnom výsledku, respektíve odpovedi na otázky na kartičkách, alepriniesť pravdu medzi ľudí, ktorí sa rozhodli zahrať si hru, a potom je už na nich, ako s tou pravdou naložia. Hra ľudí nikam netlačí, nechce aby boli dokonalí, ani aby niekam zapadli, iba ich pozýva ukázať, akí naozaj sú.
Vytvorenie spoločenskej hry v podstate nie je ani veľmi zložité. Dôležité je mať veľmi dobrý nápad a šikovných ľudí, ktorí pomôžu s myšlienkou. „Začali sme najskôr univerzálnou edíciou, a potom sme cielili aj na špecifické témy v rámci vzťahov. Máme edíciu pre páry, pre rodiny s deťmi, o sebaláske či vianočnú edíciu. Otázky do hier mi väčšinou napadnú po nociach, takže si ich spisujem, a následne posielam korektorke. Potom nasleduje práca grafika, pri ktorej sme tiež prítomné, pretože chceme, aby dizajn hier a ilustrácie niesli odkaz, ktorý spolu s otázkami chceme ľuďom priniesť,“ vysvetľuje D. Choma.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?