- V rozhovore sa tiež dočítate:
- Aký je rozdiel medzi slovenským a českým zákazníkom
- Ako sa zmení správanie zákazníkov na internete
- Čo prinesie spojenie Alzy s firmou Shoptet
- Ako sa predávajú elektromobily cez internet
- Aká bude budúcnosť e-commerce
Internetový obchod Alza pozná snáď každý. Je jednotkou v tržbách na českom a slovenskom trhu, pričom za minulý rok sa vyšplhali na 29,3 miliardy českých korún, čo je zhruba 1,14 miliardy eur. Finančný riaditeľ spoločnosti Jiří Ponrt predpokladá v oblasti e-commerce viacero zmien, ktoré budú súvisieť aj so súčasnou pandémiou nového koronavírusu. Už teraz vidí, že online začali nakupovať aj tí, ktorí sa tomu doteraz vyhýbali.
Počas pandémie nového koronavírusu sa darilo predovšetkým internetovým obchodom. Ako je na tom Alza?
Zákazníci sa, samozrejme, presúvali intenzívne do online prostredia a e-shopy si zvolili ako najbezpečnejší variant nákupu. Obraz Alzy vďaka tomu pri medziročnom porovnaní stúpol v najsilnejšom období zhruba o 80 percent a dostali sme sa v podstate zo dňa na deň do sezónneho režimu, ktorý pociťujeme štandardne od októbra do januára. Od vypuknutia krízy sa najlepšie predávalo všetko, čo súviselo s prácou z domu.
Ľudia nakupovali tovar aj podľa toho, ako sa upravovali opatrenia vlády. Ktoré produkty sa na Alze predávali najlepšie?
Išlo predovšetkým o notebooky, monitory, príslušenstvo k PC, ako napríklad myši, klávesnice či webkamery. Tlačiarne a tonery rástli medziročne o desiatky až stovky percent. Ďalej bol veľký záujem o domácu elektroniku, televízie, drogériu, záhradné vybavenie, hračky, herné konzoly a hry. Medzi najpopulárnejšie produkty v dobe karantény patrili šijacie stroje, čističky vzduchu, domáce pekárne alebo mraziace boxy. Ich predaje vzrástli niekoľkonásobne. Ľudia potrebovali zaistiť svoje pracovné fungovanie z domova, vybaviť domácnosť a samozrejme zabaviť deti.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?