Výroba piva na Slovensku klesla od roku 2002 z takmer 4,9 na necelých 3,3 milióna hektolitrov piva. Vlaňajší krízový rok ubral odvetviu z produkcie až 300-tisíc hektolitrov. „Tento rok sa tuzemskí pivári nádejajú, že by mohlo prísť k zlomu. Predaje zatiaľ ukazujú, že poklesy sa zastavia,“ hovorí výkonný riaditeľ Slovenského združenia výrobcov piva a sladu Roman Šusták.

Vysoké nárasty predaja hlási líder tuzemského pivovarníctva – slovenská dcéra holandského koncernu Heineken, ktorá so svojim hurbanovským pivovarom ovláda až 45 percent trhu s pivom. Silné má hlavne letné mesiace. Najmä vďaka horúcemu počasiu, ale aj juhoafrickým majstrovstvám sveta vo futbale vzrástol predaj piva Heineken od začiatku júna až doteraz medziročne o 15 percent.

Okrem toho, že futbal lákal viac ľudí na pivo do krčiem a reštaurácií, osobitne sa darilo nealkoholickému pivu skupiny Heineken. Jeho spotreba počas leta vzrástla až o pätinu.

„Pokiaľ bude priaznivý vývoj pokračovať, veríme, že v tomto roku by sme mohli prekonať výsledky predaja z minulého roku,“ informovala hovorkyňa Heinekenu Slovensko Hana Šimková.

Heineken predáva na Slovensku svoje slovenské značky Zlatý Bažant, Corgoň, Martiner i Gemer, české značky Krušovice a Starobrno, ale aj svoju globálnu značku Heineken.

Ilustračné foto na titulke - Flickr.com