Nízkonákladový prepravca SkyEurope už dolietal. Firma v pondelok zrušila všetky lety z Bratislavy. Londýnske letisko Luton zase oznámilo zrušenie všetkých letov planovaných na 1. septembra.

V noci na utorok firma vydala správu o bankrote. "SkyEurope Airlines s najväčšou lútosťou oznamuje pasažierom, zamestnancom a obchodným partnerom, že SkyEurope Airlines A.S. zrušila všetky operácie z dôvodu vyhlásenia bankrotu reštrukturalizačným správcom (...) Správca skonštatoval, že spoločnosť nemá dosť prostriedkov pre udržanie prevádzky," napísali SkyEurope.

Dôkazom, že spoločnosť nemala peniaze na financovanie svojho core biznisu, bolo i pondelkové vyhlásenie pražského letiska, že prestáva odbavovať lety SkyEurope. Len nedávno spravilo rovnaké rozhodnutie letisko vo Viedni. V oboch prípadoch boli dôvodom nezaplatené dlhy SkyEurope.

"V prípade, že behom zajtrajšieho dňa (utorok) bude doručená hotovosť, je naša spoločnosť pripravená okamžite znovu začať poskytovať služby do výšky uhradených záloh," povedala podľa agentúry SITA hovorkyňa Letiska Praha Eva Krejčí.

Letisko Praha pre spoločnosť SkyEurope doteraz zabezpečovalo komplexné služby spojené s odbavením lietadiel a cestujúcich. Pasažierom, ktorých let zrušia, odporúča letisko obrátiť sa na SkyEurope, a to buď telefonicky alebo prostredníctvom internetu.

SkyEurope bolo počas pondelka, kedy sa bratislavské letisko zaplnilo cestujúcimi, skúpe na informácie pre novinárov. Až večer poskytla vyhlásenie cez svoju PR agentúru: "Vedenie SkyEurope je zomknuté a snaží sa vyriešiť túto situáciu," odpovedal na žiadosť agentúry SITA o nové informácie Ronald Schranz z Brunswick Corporate Communication s tým, že môže poskytovať iba informácie, ktoré im potvrdí vedenie SkyEurope.

Podľa sme.sk informovala samotná firma až večer po deviatej. "SkyEurope a jeho manažment sa snažia vyriešiť aktuálne problémy. Pasažieri boli informovaní a je o nich postarané. Hneď ako budú dostupné ďalšie informácie, budeme o nich informovať," píše sa vo vyhlásení.

Cestujúcim, ktorí mali naplánovaný let so SkyEurope do Prahy a z Prahy, medzičasom ponúkli svoje služby České aerolínie, hoci s doplatkom 50 eur.

Klienti platiaci platobnou kartou môžu žiadať o náhradu v banke

Tým klientom SkyEurope, ktorí za neuskutočnené lety zaplatili platobnou kartou, odporúča skrachovaná letecká spoločnosť obrátiť sa na banku, ktorá im kartu vydala. Ako TRENDU potvrdil hovorca Tatra banky Boris Gandel, v takomto prípade sa budú môcť ich klienti domáhať náhrady v bankových pobočkách, kde majú podať písomnú reklamáciu. Ak sa do banky nevedia dostaviť osobne, žiadosť budú môcť podať aj prostredníctvom telefonickej služby prevádzkovanej bankou Dialog.

Menej šťastia už môžu mať tí pasažieri, ktorí za letenky zaplatili inak ako platobnou kartou. V tom prípade majú podľa Sky Europe brať na vedomie, že "náhrada nemusí byť možná". A ak si objednali letenku cez cestovnú kanceláriu či inú organizáciu, mali by sa obrátiť na nich.