Podľa štatistík to bola desiata najväčšia ruská letecká spoločnosť, ktorá do konca septembra tohto roka odviezla 2,1 milióna pasažierov (o 27 percent viac než za to isté obdobie vlani).
Jej dlhy voči mnohým ruským i zahraničným bankám, lízingovým spoločnostiam, letiskám, dodávateľom paliva poskytovateľom navigačných a ďalších služieb sa na jeseň tohto roku vyšplhali už na vyše 10 miliárd rubľov, čiže vyše 144 miliónov eur. Aby mala na nákup paliva, predávala letenky s vedomím, že cestujúcich určite neodvezie.
Spoločnosť mala ešte v lete 19 moderných prúdových lietadiel, vrátane jedenástich medzikontinentálnych boeingov 777 pre 282 až 428 cestujúcich.
Kvôli dlhom jej však lízingové spoločnosti lietadlá vzali až pri odobraní licencie, aerolíniám zostali iba sedem, čiastočne registrovaných v Rusku, ale aj v Írsku a najmä na Bermudách. Na titulnej fotografii je jej airbus, ktorý priviezol do Bratislavy ruských hokejistov na zápas Kontinentálnej hokejovej ligy.
Na majiteľov spoločnosti registrovali súdy žaloby nielen kvôli dlhom, ale aj kvôli spreneverám a plánovaniu bankrotu, no stíhať už niet koho. 52-ročný prezident a spolumajiteľ spoločnosti Rašid Mursekajev, podnikateľ zo Sibíri, spolu s manželkou Svetlanou, ktorá bola tiež spolumajiteľkou, ešte odleteli z moskovského letiska Šeremetevo do Turecka.
Tam sa po nich stopa končí a niektoré ruské médiá prišli s informáciami, že ich ktosi videl niekde v Spojenom kráľovstve.