Rozkolov vo vnútri nemeckého koncernu Volkswagen pribúda. Najnovšie tak vyznievajú plány jeho dcérskej spoločnosti a značky Škoda.
Tá ešte nedávno avizovala, že sa bude v rámci elektrickej transformácie zameriavať na menšie a lacnejšie modely, aby priamo nekonkurovala značke Volkswagen.
Modelmi chcela dominovať na ázijských trhoch a z rovnakého dôvodu sa chcela stiahnuť z najväčšieho automobilového trhu v Číne. Najnovšie predstavy modelových radov elektromobilov však hovoria o opaku. Namiesto skupiny menších vozidiel príde Škoda s elektrickou trojicou „esúvečiek“, z ktorých budú mnohé podobné modelom Volkswagenu a dokonca aj „päťmetrovému kombíku“.
Malé autá sú výzvou
Keď počas vlaňajšieho leta prebral vedenie firmy Škoda Auto po Thomasovi Schäferovi nový šéf Klaus Zellmer, očakávala sa jasnejšia predstava ďalšieho smerovania značky. K. Zellmer videl budúcnosť firmy v Indii, vo Vietname, na Blízkom východe, možno v Severnej Amerike a v ďalších ázijských krajinách.
Vo všetkých prípadoch teda bola reč o trhoch, ktoré preferovali lacnejšie vozidlá. „Vietnam má sto miliónov obyvateľov a na tisíc ľudí tam pripadá len tridsaťdva áut,“ komentoval situáciu svojho času K. Zellmer. Aj preto sa Škoda presúva s montážou okrem iného do Vietnamu.
Podobný potenciál vidí automobilka aj v Indii, kde už začala vyrábať Škodu Kushaq. Práve India je jediným z regiónov, kde sa odbyt značky zvýšil o takmer 128 percent na približne 52-tisíc áut.
Naopak, plán bývalého vedenia automobilky preraziť v krajinách severnej Afriky sa podľa informácií magazínu Forbes viac-menej nehýbe. Dcérska spoločnosť nemeckého koncernu však potrebuje nabehnúť na elektromobilitu čím skôr, v dôsledku čoho štvornásobne zvýšila pôvodné investície a celkovo minie na nový trend vyše päť a pol miliardy eur.
Pomerne prekvapivá je však budúca ponuka elektrických vozidiel značky. Kým predchádzajúci šéf spomínal zámer byť lacnejšou značkou pre širšie masy, nové modely sa svojím vzhľadom oveľa viac blížia k Volkswagenu, ktorému budú bezpochyby konkurovať. Dokonca o malých elektrických vozidlách vo veľkosti Fabie sa K. Zellmer vyjadril, že sú tou najväčšou výzvou.
Novinky prekvapili
Ponuka elektrických vozidiel značky Škoda bude do roku 2026 zahŕňať šesť modelov, ktoré pokrývajú takmer všetky jej kľúčové segmenty. Značka naznačila, že zrýchľuje prechod na elektromobilitu a využije celkom nové portfólio elektromobilov, aby dosiahla tento cieľ.
Pôjde o štyri nové elektromobily a dva aktualizované modely Enyaqu, ktoré rozšíria rad značky na šesť elektrických vozidiel, uviedla Škoda. Dodáva, že okrem toho do roku 2027 preinvestuje v rámci tejto transformácie vyše päť a pol miliardy eur.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?