Mladoboleslavská automobilka nie je v Indii žiadnym novým hráčom. Svoje zastúpenie v tejto obrovskej krajine má už od roku 2001, dá sa teda skôr považovať za etablovaného matadora, ktorý pozná tamojšie podmienky a ekonomické prostredie.

Ani to však nezabránilo firme v tom, aby sa jej prestalo dariť. Sama automobilka a jej divízia v Indii za to ani tak nemôže, ako skôr fakt, že tamojší trh s automobilmi nabral na obrátkach a otvoril svoje brány aj ďalším svetovým hráčom, ktorí sa snažia odobrať si vlastný kúsok indického koláča.

Automobilový priemysel v Indii sa ale vydal cestou znižovania emisií, uhlíkovej stopy a zefektívňovania výroby, podobne ako jeho konkurenti vo svete. Práve to sa môže stať pre indickú „Škodovku“ výhodou.

Na trh zaútočí novým modelom

Aj India sa zaviazala razantne znižovať množstvo emisií v atmosfére. A to nielen pri výrobe automobilov, ale aj pri ich konečnom používaní. Nové pravidlá znamenajú ďalšie náklady pre tamojšie etablované koncerny, medzi ktoré patrí Maruti Suzuki, Tata Motors či Mahindra & Mahindra.

Tieto koncerny, ktorí v Indii tvoria top trojku, sa budú s novými pravidlami popasovať, čo si na zvýšených cenách automobilov nakoniec odskáče sám zákazník. Nových zmien si bola indická Škoda

Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň

  • Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
  • Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
  • Menej reklamy na TREND.sk
Objednať predplatné

Máte už predplatné? Prihláste sa