Hoci sa najnovšie rokovania o plánovanej gigafabrike Volkswagenu v strednej Európe diali v susednom Česku sprvu pod rúškom vládneho utajenia, čo mohlo predpovedať skorú dohodu medzi českými vládnymi predstaviteľmi a vedením nemeckého koncernu, opak sa však stal pravdou.
Ako sa dlhšie predpokladalo, Volkswagen funguje na tvrdom kalkule a žiadna investícia nie je dostatočne lákavá, pokiaľ nemá byť pre koncern výnosná. Potvrdilo sa to najnovšie aj pri plánoch na výstavbu novej gigafabriky v regióne strednej Európy. Tú po dlhých rokoch odkladov koncern nateraz ruší až pokým o jej potrebe nerozhodne trh.
Česi bojovali zbytočne
Koncom minulého týždňa informoval český denník e15, že tamojší premiér Petr Fiala by už mal mať za sebou zásadné rokovania o niekoľkomiliardovej investícii Volkswagenu priamo so šéfom koncernu Oliverom Blumeom. Hoci ich výsledok nebol dlhšie známy, mnohí predstavitelia automotive priemyslu verili, že Volkswagen dá zelenú výstavbe novej fabriky na batérie práve v Česku.
Matematika za gigafabrikami je však obzvlášť presná a citlivá zároveň a v súčasnej dobe turbulentných podmienok vo všetkých oblastiach priemyslu je skôr rizikom. Volkswagen Group preto nepostaví štvrtý závod na výrobu batérií, až kým trh s elektrickými vozidlami nebude napredovať v dostatočnej a požadovanej miere.
Dopyt po elektrických vozidlách v Európe totiž zaostáva za očakávaniami, uviedol generálny riaditeľ koncernu O. Blume. Biznis s týmto typom vozidiel je pre najväčšiu automobilovú skupinu stále biedny.
Predplaťte si TREND za najvýhodnejšiu cenu už od 1 € / týždeň
- Plný prístup k prémiovým článkom a archívu
- Prémiový prístup na weby Mediálne, TRENDreality a ENJOY
- Menej reklamy na TREND.sk
Máte už predplatné?